Τα κράνη είναι κατασκευασμένα για να προστατεύουν και να προστατεύουν το κεφάλι του αναβάτη μοτοσυκλέτα υπό την επίδραση μιας σύγκρουσης. Σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα, σε ατύχημα με μοτοσικλέτα δεν υπάρχουν αερόσακοι, δεν υπάρχουν ζώνες ασφαλείας, πόσο μάλλον μια δομή που μπορεί να προστατεύσει το σώμα.
Ένα κράνος, αν και δεν είναι αλάνθαστο, είναι η πρώτη γραμμή άμυνας ενάντια σε τραυματικό τραυματισμό στο κεφάλι. Τα κράνη εκτιμάται ότι μειώνουν τους θανάτους από σύγκρουση κατά 37% και τις εγκεφαλικές κακώσεις κατά 67%, καθιστώντας τη χρήση τους απολύτως απαραίτητη κατά την οδήγηση αυτών των δίτροχων.
Αν και είναι δύσκολο να το πιστέψουμε, πολλοί άνθρωποι είναι αντίθετοι με τη χρήση αυτών των χαρακτηριστικών ασφαλείας. Το επιχείρημά του λέει ότι μπορούν να προκαλέσουν τραυματισμούς στον αυχένα, να μειώσουν την περιφερειακή όραση και την ακοή, από μόνα τους, να επηρεάσουν τις απαραίτητες αισθήσεις για τη σωστή οδήγηση ενός οχήματος, εν προκειμένω στη μοτοσυκλέτα.
Oι ειδικοί μοτοσικλετών αναφέρουν, ότι ο οδηγός πρέπει να φοράει κράνος εγκεκριμένο από την DOT ως ελάχιστες απαιτήσεις ασφάλειας και ασφάλειας. Επιπλέον, πρέπει να φορούν πλήρη ενδύματα ασφαλείας για μεγαλύτερη προστασία, η οποία πρέπει να περιλαμβάνει γάντια με επένδυση, θωρακισμένο μπουφάν, προστατευτικό παντελόνι και ειδικές μπότες για μηχανάκια. Τα φώτα και τα φωτεινά ρούχα μπορούν επίσης να είναι πολύ χρήσιμα μοτοσικλετιστές ως μέτρο ασφαλείας.
Πολλές χώρες σημείωσαν επιτυχία στη μετατροπή του χρήση κράνους σε κάτι υποχρεωτικό, μέσω της θέσπισης νόμων που ορίζουν την αναγκαιότητά του. Μετά την εφαρμογή αυτών των νόμων και την ευαισθητοποίηση του κοινού για αυτούς, οφέλη από την υποχρεωτική χρήση κράνους μεταφράζονται σε σημαντική μείωση των ποσοστών θνησιμότητας και σοβαρών ή απλών τραυματισμών.
Στην Ταϊλάνδη, για παράδειγμα, το 80% των 20 εκατομμυρίων εγγεγραμμένων μηχανοκίνητων οχημάτων είναι μοτοσικλετών. Το 1992, όταν η χρήση κράνους δεν ήταν υποχρεωτική, το 90% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα αποδίδονταν σε χρήστες μοτοσικλετών, σχεδόν όλοι σε τραυματισμούς στο κεφάλι. Όταν ψηφίστηκε νομοθεσία στη βορειοανατολική επαρχία Khon Kaen που όριζε την υποχρεωτική χρήση του κράνους, συν την υποστήριξη προγραμμάτων εφαρμογών και διαφήμισης, υπήρξε μείωση 40% στους τραυματισμούς στο κεφάλι μεταξύ μοτοσικλετιστές και μείωση 24% των θανάτων πιλότων, σε μόλις δύο χρόνια.