Στοιχεία τα οποία αποτυπώνουν ανακολουθίες στην υπόθεση των 38 μεταναστών σε νησίδα στον Έβρο, προσκομίζει, κατά δήλωσή του, ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Νότης Μηταράκης στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρο Ντογιάκο. Σκοπός της σημερινής επίσκεψης του υπουργού στον πρώτο τη τάξει εισαγγελικό λειτουργό της χώρας, είναι να επιληφθεί η Δικαιοσύνη και να εξετάσει όλα αυτά τα στοιχεία, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν έχουν τελεστεί αξιόποινες πράξεις από οποιαδήποτε πρόσωπο που μπορεί να ενεπλάκη στην υπόθεση αυτή.
Συγκεκριμένα, ο υπουργός πέρασε την πόρτα του Αρείου Πάγου στις 12 το μεσημέρι και σε δήλωσή του ανέφερε:
«Παρακολουθήσαμε όλοι το περιστατικό με τους 38 μετανάστες που ήταν εγκλωβισμένοι κατά δήλωση τους σε νησίδα σε τουρκικό έδαφος. Οι άνθρωποι αυτοί, όπως ξέρετε, στις 14 Αυγούστου βρέθηκαν σε ελληνικό έδαφος. Στις 15 Αυγούστου βρέθηκαν από την ελληνική αστυνομία και οδηγήθηκαν στο ΚΥΤ φυλακίου όπου υπέβαλλαν αίτημα ασύλου. Το αν δικαιούνται ή δεν δικαιούνται να μείνουν στην Ελλάδα ή στην Ευρωπαϊκή Ένωση, θα το κρίνει η υπηρεσία ασύλου. Από εκεί και πέρα αν έχουν τελεστεί αδικήματα ή από τους ίδιους αλλά κυρίως από τρίτους, είναι κάτι το οποίο πρέπει να εξεταστεί από τη Δικαιοσύνη και γι’ αυτό ζήτησα σήμερα να συναντήσω τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για να του παρουσιάσω ανακολουθίες που έχουν προκύψει από τη μέχρι στιγμής εξέταση της υπόθεσης. Το πιο σημαντικό, όπως το είχα πει στη Βουλή, είναι ότι η οικογένεια, η οποία δήλωσε ότι έχει αποβιώσει ένα πεντάχρονο παιδί, κάτι που φυσικά μας συγκίνησε όλους, απ’ ότι φαίνεται είχε δηλώσει ότι αποτελείται από τέσσερα παιδιά, τα οποία βρίσκονται με ασφάλεια στη χώρα μας».
Στη συνέχεια ο κ. Μηταράκης, αναφέρθηκε και σε άλλες περιπτώσεις, δηλώνοντας, μεταξύ άλλων, πως «είχε δηλωθεί επίσης ότι υπήρχαν άνθρωποι στο γκρουπ με θέματα υγείας» και αυτό «δεν επιβεβαιώθηκε». Τέλος, ο υπουργός σημείωσε: «Υπάρχουν διάφορα ερωτήματα, υπάρχουν πληροφορίες για εμπλοκή τρίτων. Όλα αυτά θα τα παρουσιάσω στη Δικαιοσύνη και από κει και πέρα το θέμα πλέον αφορά τη Δικαιοσύνη».