Συνεχίζεται χωρίς ανακοπή η επικίνδυνη οδήγηση στους δρόμους δείχνοντας στην πολιτεία ότι κάτι πρέπει να γίνει σε αυτό το επίπεδο καθώς δεν αρκεί η αλλαγή του ΚΟΚ ούτε οι έλεγχοι όπως γίνονται αλλά κάτι περισσότερο προκειμένου να επικρατήσει μια σχετική ομαλότητα. Η χειρότερη έκβαση αυτής της άρρυθμης κατάστασης είναι τα τροχαία ατυχήματα.
Και σε αυτό το επίπεδο υπάρχουν τα εξής: Tα Οδικά Τροχαία Ατυχήματα, που συνέβησαν σε ολόκληρη τη χώρα και προκάλεσαν τοv θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, αυξήθηκαν κατά 10,3% τον Μάιο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023 (1.000 τον Μάιο του 2024, έναντι 907 τον Μάιο του 2023). Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία -προσωρινά- που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) από την έρευνα για τα «Οδικά Τροχαία Ατυχήματα».
Οι αριθμοί αποδεικνύουν το τι επικρατεί στους δρόμους με τα ολέθρια αποτελέσματα του άδικου θανάτου ανθρώπων με συνέπειες κοινωνικές και οικονομικές. Από τα παθόντα πρόσωπα των οδικών τροχαίων ατυχημάτων, καταγράφηκαν 45 νεκροί, 44 βαριά τραυματίες και 1.138 ελαφρά τραυματίες, έναντι 52 νεκρών, 60 βαριά τραυματιών και 1.011 ελαφρά τραυματιών τον Μάιο του 2023, παρουσιάζοντας μείωση κατά 13,5% σε νεκρούς και κατά 26,7% σε βαριά τραυματίες και αύξηση κατά 12,6% σε ελαφρά τραυματίες.
Όμως και τον Ιούλιο από τους ελέγχους της Τροχαίας Αττικής στο λεκανοπέδιο, βεβαιώθηκαν 24.863 παραβάσεις από τις οποίες 1.417 σε βαθμό πλημμελήματος, μεταξύ των οποίων:
- 908 για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες 59 σε βαθμό πλημμελήματος,
- 131 για μη χρήση προστατευτικού κράνους,
- 160 για όρια ταχύτητας,
- 132 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,
- 273 για χρήση κινητού τηλεφώνου,
- 252 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και
- 63 για επικίνδυνους ελιγμούς.