Ε.Σ.ΠΕ.Ε.Ξ. προς κ. ΥΕΘΑ: Αντί της κατάστασης “Ελαφράς Υπηρεσίας”, καθιερώνεται η απόλυση;

Ε.Σ.ΠΕ.Ε.Ξ. προς κ. ΥΕΘΑ: Αντί της κατάστασης “Ελαφράς Υπηρεσίας”, καθιερώνεται η απόλυση;

Κύριε Υπουργέ.

Όσο και να θέλουμε να αποφύγουμε να γινόμαστε μάντεις κακών, δυστυχώς η καθημερινότητα μάς επιβεβαιώνει. Αντιδράσαμε εντόνως στα άρθρα 22 και 23 του ν. 5018/2023, που ρύθμισαν δυσμενώς τα σταδιοδρομικά θέματα των στρατιωτικών που βρέθηκαν να πάσχουν από ανίατα ή δυσίατα νοσήματα ή τραύματα, θεωρώντας ότι η νέα ρύθμιση θα οδηγήσει στελέχη στην πόρτα της εξόδου από τις Ένοπλες Δυνάμεις και πριν καλά καλά κοπάσει η αντίδρασή μας, στρατιωτικός τίθεται εκτός Ενόπλων Δυνάμεων γιατί βρέθηκε να πάσχει και η Υπηρεσία τον θεωρεί ανίκανο προς εργασία.

Συνάδελφός μας στον βαθμό του Ανθυπασπιστή, προσέφυγε φανερά στενοχωρημένος και απογοητευμένος στην Ένωσή μας, προκειμένου να υποστηριχτεί ενάντια στην επικείμενη αποστρατεία του για λόγους υγείας (παλαιά χειρουργηθείσα δισκοκήλη Ο5-Ι1 με υπολειμματική νευρολογική σημειολογία), καθόσον κρίθηκε με απόφαση του Ανώτερου Στρατιωτικού Συμβουλίου (Α.Σ.Σ) ως μη υπαγόμενος στην Ειδική Κατάσταση της Ελαφράς Υπηρεσίας, παρόλο που με γνωμάτευση της η Ανώτατη του Στρατού Υγειονομική Επιτροπή αποφάνθηκε ότι είναι ΙΚΑΝΟΣ για την Ελαφρά Υπηρεσία του Στρατεύματος!

Ειδικότερα ο ανωτέρω Ανθυπασπιστής κρίθηκε από το Ανώτερο Στρατιωτικό Συμβούλιο (Α.Σ.Σ) ως μη υπαγόμενος στην Ειδική Κατάσταση της Ελαφράς Υπηρεσίας, καθόσον με την τυχόν υπαγωγή του σε αυτήν δεν θα μπορεί αντικειμενικά να εκτελεί τα καθήκοντα της ειδικότητάς του, ενώ για επιτελική εργασία δεν έχει υποστεί αντίστοιχη εκπαίδευση, ούτε κατέχει κάποια άλλη γνώση, η οποία θα μπορούσε να αξιοποιηθεί επωφελώς από τη Στρατιωτική Υπηρεσία (ΣΥ), η οποία δεν τον κρίνει αναγκαίο, καθόσον έχει καλύψει τις απαιτήσεις της με εξειδικευμένα προς τούτο στελέχη.

Η παραπάνω αιτιολόγηση, η οποία ενδεχομένως να είναι η απαρχή μιας άσχημης συνέχειας για όλους τους στρατιωτικούς που υπέστησαν ή θα υποστούν κάποια σωματική ή ψυχική βλάβη, απολύοντας την υγεία τους, προκαλεί σοβαρά ερωτήματα, όπως:

 

α. Ποια είναι η εκπαίδευση που υφίστανται οι Ανθυπασπιστές του Στρατού Ξηράς που τους καθιστά κατάλληλους για επιτελική εργασία και δεν έχει εκπαιδευτεί ο εν λόγω συνάδελφος; Όλες και όλοι οι στρατιωτικοί, μέχρι και τον βαθμό του Ανθυπασπιστή, έχουν υποστεί κάποιου είδους ειδική εκπαίδευση για επιτελική εργασία; Αν, ναι, ποια είναι αυτή και σχολείο την παρέχει; Είναι δυνατόν να υπηρετούν σε Επιτελεία εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες, υπαξιωματικοί, οι οποίοι δεν έχουν υποστεί ειδική εκπαίδευση προκειμένου να εργαστούν επιτελικά;

β. Ποια είναι η γνώση που δεν κατέχει ο εν λόγω Ανθυπασπιστής και η οποία θα μπορούσε να αξιοποιηθεί επωφελώς από τη ΣΥ; Ποιος φορέας είναι αυτός που αξιολόγησε τις γνώσεις του συναδέλφου μας και τις βρήκε «λειψές»;

γ. Πώς είναι δυνατόν, ένας στρατιωτικός, μετά από εικοσιπέντε (25) και πλέον χρόνια στην Υπηρεσία να θεωρείται ξαφνικά μη αναγκαίος για τη ΣΥ;

Κύριε Υπουργέ.

Με τα άρθρα 22 και 23 του ν. 5018/2023, ανοίξατε διάπλατα την πόρτα της εξόδου από το Στράτευμα εκατοντάδων έμπειρων στρατιωτικών, με εξαιρετικές επιδόσεις και προσφορά στην Υπηρεσία, οι οποίοι για λόγους υγείας ατύχησαν διπλά. Απολύουν και την υγεία τους και την εργασία τους! Και η πόρτα της εξόδου τούς ανοίγεται με ιδιαίτερη ευκολία και χωρίς να είναι απαραίτητη καμία ουσιαστική αξιολόγηση! Επειδή πολύ απλά θέλουμε και μπορούμε!

Κατόπιν των παραπάνω, παρακαλούμε για την κατάργησή των ανωτέρω άρθρων και επαναφορά της πρότερης κατάστασης.

espeex.blogspot.com

Σχετικά Άρθρα