Νέα στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας για το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου Raptor, που βυθίστηκε προχθές ανοιχτά της Λέσβου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το πλοίο ήταν καταχωρισμένο στη μαύρη λίστα διεθνών αρχών ελέγχου (Paris MOU & Black Sea MOU), καθώς πριν από 24 μήνες είχε διαπιστωθεί ότι τα έγγραφα που αφορούσαν στα μέλη του πληρώματος ήταν μη θεωρημένα, ενώ υπήρχαν και παράνομες εγγραφές στο βιβλίο πετρελαίου (Oil Record Book).
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η δράση του εν λόγω πλοίου έχει μπει στο μικροσκόπιο της έρευνας, καθώς υπάρχουν υποψίες ότι είναι πιθανό να εμπλέκεται σε λαθρεμπόριο.
Να σημειωθεί ότι το Raptor ήταν καιρό στα «ραντάρ» της ΕΥΠ και βέβαια και μετά τη βύθισή του εξακολουθεί να βρίσκεται στο επίκεντρο.
Δεν πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις ασφάλειας, δεν συμμορφωνόταν δηλαδή με κανόνες ασφαλείας και αυτό που ισχύει για τέτοιου είδους πλοία είναι ότι χρησιμοποιούνται πολλές φορές για άλλους σκοπούς (σ.σ.: εγκληματικές δραστηριότητες).
Για την ΕΥΠ το πλοίο είχε ενδιαφέρον και έτσι όταν έκανε δρομολόγια «ακολουθούσαν» τη διαδρομή του. Ήταν δηλωμένο ότι μετέφερε αλάτι, αλλά πολλές φορές το αλάτι λειτουργεί ως κάλυμμα για να κρύψει κανείς παράνομο φορτίο.
Το Raptor ξεκίνησε από την Αίγυπτο με προορισμό την Κωνσταντινούπολη, μεταφέροντας αλάτι. Έπεσε σε βαριά κακοκαιρία και, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του διασωθέντος ναυτικού, άρχισε να μπάζει νερά από το βράδυ του Σαββάτου. Επιχείρησαν -κατά τους ίδιους ισχυρισμούς- να αντλήσουν μόνοι τους το νερό, γεγονός που προκαλεί ερωτήματα.
Το πρωί της Κυριακής το πλοίο άρχισε να βυθίζεται και εξέπεμψε «Μayday». Η εκτίμηση του Λιμενικού είναι ότι κόπηκε στη μέση και βούλιαξε.
Έκτοτε βρίσκεται σε εξέλιξη τεράστια επιχείρηση έρευνας και διάσωσης. Έχει βρεθεί η σορός ενός ναύτη και σαν από θαύμα ένας ναυτικός εντοπίστηκε ζωντανός, καθώς ανέβηκε πάνω σε ένα βαρέλι που επέπλεε. Τον ναυτικό εντόπισε και διέσωσε ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού. Δώδεκα ακόμη ναυτικοί αγνοούνται.