Σημεία Συνέντευξης Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μ. Χρυσοχοΐδη στο Ρ/Φ ΣΚΑΪ 100,3 στην εκπομπή «portosalte@skai.gr»
Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μ. Χρυσοχοΐδης μίλησε για όλα τα θέματα της επικαιρότητας και απάντησε και σε ερωτήσεις ακροατών στη διάρκεια συνέντευξης στο Ρ/Φ ΣΚΑΪ 100,3 στην εκπομπή «portosalte@skai.gr» και τον Άρη Πορτοσάλτε.
Αναλυτικότερα:
Σχετικά με την ίδρυση του λεγόμενου «ελληνικού FBI»
- Η δημιουργία μιας Υπηρεσίας, όπως η Διεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος, ήταν ένα όραμα που είχα και πραγματικά με δικαίωσε. Θεωρώ ότι είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό που είχε ανάγκη η ελληνική κοινωνία, η ελληνική οικονομία, η ασφάλεια της χώρας και δικαιωθήκαμε.
- {Υπηρεσίες που αποδίδουν} χρειάζονται συνέχεια. Χρειάζονται ισχυρούς θεσμούς για να μην ξηλώνονται από τον επόμενο ή τους επόμενους. Και συνήθως έτσι γίνεται και αυτό είναι τραγικό για τη χώρα.
- Ας κρατήσουμε κάτι το οποίο είναι πολύτιμο και αφορά στην ασφάλεια της χώρας. Αυτή τη στιγμή σε ενάμιση χρόνο έχουμε περισσότερες από 2.000 συλλήψεις και περίπου 700 προφυλακίσεις… έχουμε χτίσει κάτι πολύτιμο και πρέπει να το διαφυλάξουμε.
- Ένας καλός πολιτικός είναι αναντικατάστατος, δεν μπορεί να βάλουμε έναν «CEO» σε αυτή τη θέση. Αυτός, όπως θα λέγεται, θα πρέπει να έχει στη σκέψη του πολύ οργανωμένα το συμφέρον της χώρας, τα θέματα ασφάλειας της χώρας και δεν θα πρέπει να είναι απλώς ένας διαχειριστής. Αυτές οι υπηρεσίες είναι πάρα πολύ ευαίσθητες και χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή.
Σχετικά με την παραβατικότητα σε οικισμούς Ρομά
- Για πρώτη φορά στην ιστορία των τελευταίων 50 χρόνων έχουμε τοποθετήσει μέσα στους οικισμούς, αστυνομία. Υπάρχουν ένστολοι και βαριά οπλισμένοι αστυνομικοί. Έχει σταματήσει ο μεγάλος βαθμός παραβατικότητας και τα μεγάλα εγκλήματα «μαζεύονται».
- Κάτι πρέπει να γίνει και συνολικότερα, διότι, όσο υπάρχει υποβάθμιση, τόσο οι κακοποιοί και οι εγκληματίες στρατολογούν και άλλα παιδιά. Δυστυχώς, κανένας δεν έχει ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα των Ρομά. Μιλάω με δασκάλους και δασκάλες των σχολείων εκεί στην περιοχή, που ορισμένα από αυτά είναι και αμιγώς με παιδιά Ρομά. Η ζωή τους είναι πάρα πολύ δύσκολη και χρειάζονται μεγάλη βοήθεια για να τα βγάλουν πέρα. Γι’ αυτό, λοιπόν, το εγκληματικό στοιχείο αναπτύσσεται.
- Είδατε στη Γαστούνη… όλοι έχουν συλληφθεί, είναι στη φυλακή και μέσα στον οικισμό αυτό των Ρομά της Γαστούνης υπάρχουν 18 αστυνομικοί, οι οποίοι περιπολούν καθημερινά.
- Θα το λύσουμε και αυτό το εγκληματικό θέμα. Οι άνθρωποι αυτοί πρέπει να αλλάξουν επάγγελμα.
Σχετικά με θέματα οδικής ασφάλειας και διαχείρισης κυκλοφοριακού
- Επιχειρούμε και παλεύουμε να αντιμετωπίσουμε καταστάσεις ατιμωρησίας δεκαετιών, αλλά όπως βλέπετε τα πράγματα πάνε προς το καλύτερο. Μια ενδεικτική κατάσταση είναι οι έλεγχοι αλκοτέστ, που έχουν αρχίσει και επιβάλουν κοινωνική συνείδηση και συμπεριφορά και αυτό είναι πάρα πολύ ελπιδοφόρο. Αυτή τη στιγμή η Τροχαία, Παρασκευή και Σάββατο, στην Αττική, κάνει 42-45.000 ελέγχους αλκοτέστ.
- Έχουν πολλαπλασιαστεί οι έλεγχοι της Τροχαίας γενικότερα, όπως πολλαπλασιάστηκε και η δύναμή της. Σκεφτείτε πως όταν ανέλαβα βρήκα μια Τροχαία με 200 άτομα και τώρα είναι πάνω από 600. Έγινε μια μεγάλη προσπάθεια και θα τη συνεχίσουμε.
- Προσπαθούμε να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των οδηγών. Στο πλαίσιο αυτό, σιγά σιγά άρχισε να εξαπλώνεται το σχέδιο «Κ.Ο.Μ.Β.Ο.Σ» με την παρουσία τροχονόμων στους δρόμους από το Σχιστό μέχρι το Λαύριο και από τη Βαρυμπόμπη μέχρι το λιμάνι του Πειραιά…
- Σε λίγες μέρες θα αρχίσουν να λειτουργούν οι 300 κάμερες της Περιφέρειας Αττικής που θα βεβαιώνουν την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη. Θα είναι και αυτό μία πρόοδος σε συνδυασμό με τη λειτουργία των υπολοίπων. Μπορεί να υπάρχουν κάποιες τεχνικές αστοχίες, αλλά σωστά η τροχαία κάνει την επεξεργασία και γίνεται διαλογή, ούτως ώστε να μην σταλούν, γιατί η διαδικασία που θα ακολουθήσει θα είναι γραφειοκρατική και θα ταλαιπωρήσει τον πολίτη.
Σχετικά με την παρουσία αστυνομικών δυνάμεων στα Εξάρχεια
- Ας δούμε πίσω πριν από 5 χρόνια. Στα Εξάρχεια είχαμε 50 καταλήψεις, κάθε βράδυ επιθέσεις στη Χαριλάου Τρικούπη στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ και κάθε βράδυ στην περιοχή επικρατούσε ένα καθεστώς στο οποίο κυβερνούσαν οι αναρχικοί και οι βίαιοι. Σήμερα αυτά δεν υπάρχουν πουθενά.
- Τα Εξάρχεια σήμερα είναι μία περιοχή κανονική, έχει πια εκατοντάδες επιχειρήσεις. Ας μην κάνουμε υπερβολές. Όλα αυτά τα θέματα θέλουν λίγο προσοχή. Τα χειριζόμαστε με πολύ μεγάλη ευαισθησία και με ισορροπία. Δεν θα πάμε σε διαδικασίες ούτε αυταρχισμού, ούτε αστυνομοκρατίας, η Αστυνομία κάνει πολύ καλά τη δουλειά της, έχουμε πολύ αστυνομία μέσα στα Εξάρχεια, εποπτεύεται καθημερινά η γειτονιά και όλα θα πάνε καλά.
- Δύο είναι τα ζητήματα που εστιάζουν οι συγκεκριμένες ομάδες. Το πρώτο είναι το ζήτημα του Μετρό, όπου κάποιοι εκεί και όχι μόνο αναρχικοί, που θέλουν τη γειτονιά υποβαθμισμένη, δεν θέλουν τη δημιουργία του σταθμού Μετρό. Το έργο βεβαίως θα γίνει.
- Το δεύτερο ζήτημα είναι ο Λόφος του Στρέφη, με τον «Εξωστρεφή», αυτό το καφενείο που είναι εκεί. Δεν πρόκειται να το πάρουν ποτέ ξανά.




