Ποιους κινδύνους κρύβει η οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα

Ποιους κινδύνους κρύβει η οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα

Η οδήγηση σε υγρό οδόστρωμα κρύβει πολλούς κινδύνους, όπως εκείνον της υδρολίσθησης. Χρήζει δε ιδιαίτερης προσοχής διότι μειώνεται αισθητά η πρόσφυση των ελαστικών με συνέπεια να κινδυνεύετε ανά πάσα στιγμή να χάσετε τον έλεγχο του οχήματος σας και να προκληθεί σοβαρό τροχαίο ατύχημα.

Πρέπει να κατανοηθεί ότι όταν αυτοκίνητο κινείται σε υγρό οδόστρωμα, οι οδηγικές ισορροπίες
αλλάζουν .

Όταν η πρόσφυση των ελαστικών είναι πολύ μειωμένη δεν είναι καθόλου δύσκολο να χαθεί τελείως ο έλεγχος του οχήματος.

Ο οδηγός δεν πρέπει να επαναπαύεται, επειδή πιθανότατα έχει καινούργια ελαστικά.

Ακόμα και τα ειδικά ελαστικά για την οδήγηση σε υγρό οδόστρωμα, που έχουν ειδική χάραξη ώστε να εξασφαλίζουν την μέγιστη αποχέτευση νερού, προκειμένου να υπάρχει ικανοποιητικό ποσοστό επαφής μεταξύ ελαστικού και οδοστρώματος, έχουν κάποιο μέγιστο όριο, μετά από το οποίο κάνει την εμφάνιση της η υδρολίσθηση.

Ένα μεγάλο ποσοστό έμπειρων οδηγών έχει αναφέρει ότι έχει νιώσει να χάνει τον έλεγχο του τιμονιού του οχήματος του ενώ παράλληλα οι τροχοί έχουν χάσει την πρόσφυση τους με τον δρόμο κατά την οδήγηση σε υγρό οδόστρωμα με ταχύτητα πάνω από 80 χιλιόμετρα την ώρα.

Αυτό προκαλείται λόγω του φαινομένου της υδρολίσθησης

Με απλά λόγια, όταν βρέχει επάνω στο υγρό οδόστρωμα δημιουργείται ένα φιλμ νερού που μπορεί να φθάνει έως και τα 10 (mm) χιλιοστά πάχος, αυτό εμφανίζεται ιδιαίτερα σε σημεία του οδικού δικτύου όπου η κλίση του οδοστρώματος δεν είναι η κατάλληλη.

Κατά την χρονική στιγμή που ένα όχημα με χαμηλή ταχύτητα περνάει πάνω από αυτό το συσσωρευμένο φιλμ νερού το ελαστικό σπρώχνει μέσα στα αυλάκια του το νερό και το διώχνει διατηρώντας κατά αυτόν τον τρόπο την επαφή με το οδόστρωμα.

Ωστόσο, όσο μεγαλώνει η ταχύτητα ενός οχήματος, ο χρόνος επαφής κάθε σημείου του ελαστικού με το οδόστρωμα μικραίνει καθιστώντας αδύνατο να δραπετεύσει το νερό από το οδόστρωμα.

Κατά συνέπεια δημιουργείται μία στρώση νερού μπροστά από το ελαστικό, το οποίο πλέον δεν έχει την ίδια επαφή με το οδόστρωμα.

Επί πλέον, όταν η ταχύτητα του οχήματος αυξηθεί περισσότερο, τότε η στρώση νερού περνάει κάτω από το σημείο επαφής με συνέπεια το ελαστικό πλέον να ολισθαίνει πάνω στο φιλμ νερού.

Εκτός από την πινακίδα αναγγελίας κινδύνου(Κ-12), μία εμπειρική ένδειξη που μπορεί να προϊδεάσει τον οδηγό είναι η έντονη γυαλάδα του οδοστρώματος, που φυσικά μπορεί να διακρίνεται λόγω κακής ποιότητας ασφάλτου (ολισθηρότητα οδοστρώματος) μέχρι συγκέντρωση μεγάλης ποσότητας νερού σε ένα συγκεκριμένο σημείο. 

Ο οδηγός οφείλει να είναι ιδιαίτερα συγκρατημένος όταν κινείται σε κάποιον άγνωστο γι αυτόν δρόμο και να προβλέπει τι μπορεί να του συμβεί.

Για παράδειγμα εάν δεν έχετε ξαναπεράσει από έναν δρόμο και παρατηρήσετε σε κάποιο σημείο πως ο δρόμος γυαλίζει έντονα, θα πρέπει να περιμένετε πως η γυαλάδα αυτή μπορεί να κρύβει λακκούβα, που πιθανότατα να είναι τόσο μεγάλη, ώστε να προκαλέσει ζημία στο αυτοκίνητο.

Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν να γνωρίζουμε, ότι η οδήγηση στο υγρό οδόστρωμα κρύβει πάντα επικίνδυνες παγίδες οι οποίες είναι ικανές να οδηγήσουν σε σοβαρό τροχαίο ατύχημα.

ΠΗΓΗ

Σχετικά Άρθρα