Υπάρχουν μερικές απλές συνήθειες που αν τις εφαρμόσουμε θα έχει σαν αποτέλεσμα το αυτοκίνητό μας να καίει λιγότερο καύσιμο.
Επιτάχυνση και φρενάρισμα δεν ωφελούν
Αυτό ισχύει σε όλα τα αυτοκίνητα είτε είναι αμιγώς ηλεκτρικά, είτε υβριδικά, είτε φέρουν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το πάτημα στο δεξί πεντάλ είναι καλό να γίνεται απαλά, ενώ ο οδηγός πρέπει να προβλέπει τα σημεία που το όχημα οφείλεται να φρενάρει και να το κάνει σταδιακά. Με αυτές τις δύο απλές κινήσεις μπορεί να εξοικονομήσει καύσιμο που φτάνει μέχρι και το 20%.
Συχνός έλεγχος στην πίεση των ελαστικών
Τα ελαστικά αποτελούν τα σημαντικότερα μέρη ενός αυτοκινήτου, αφού αποτελούν τον συνδετικό κρίκο που μας φέρνει σε επαφή με τον δρόμο και ταυτόχρονα έχει ουσιαστικό ρόλο στην ασφάλεια των επιβατών. Έρευνες έχει έχουν αποδείξει ότι το να οδηγούμε ένα αυτοκίνητο με μόλις 0.5 bar λιγότερη πίεση από αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής, αυξάνεται η κατανάλωση του καυσίμου κατά 2%. Αυτό το ποσοστό σε αστικό κύκλο μπορεί να φτάσει μέχρι και το 4%.
Είναι σημαντικό να ελέγχεται συχνά η πίεση ενώ τον χειμώνα ή σε περίπτωση που φορτώνουμε πολύ το αυτοκίνητό μας, θα πρέπει να προσθέτουμε 0.2 ή 0.3 bar στην τιμή που αναγράφεται στο εγχειρίδιο.
Σωστή χρήση του air condition
Η λειτουργία του air-condition επιβαρύνει τον κινητήρα και το αποτέλεσμα είναι κάθε φορά που το θέτουμε σε λειτουργία να αρχίσει να καίει πολύ περισσότερο βενζίνη.
Είναι πολύ σημαντικό η θερμοκρασία που ρυθμίζει το air condition να μην είναι πολύ πιο χαμηλή από αυτή του εξωτερικού περιβάλλοντος, καθώς όσο πιο έντονα δουλεύει τόσο περισσότερο πιέζεται ο κινητήρας και τόσο μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου απαιτείται για τη λειτουργία του.
Οι ειδικοί λένε πως πρέπει να ρυθμίζουμε τη θερμοκρασία περίπου 5 βαθμούς Κελσίου λιγότερους από το εξωτερικό περιβάλλον. Παράλληλα θα πρέπει να αποφεύγεται να βάζουμε στο μέγιστο τη λειτουργία του, ενώ είναι καλύτερα να ανοίξουμε πρώτα τις πόρτες και τα παράθυρα για να πέσει η θερμοκρασία από το εσωτερικό του αυτοκινήτου και στη συνέχεια να το ανάψουμε μέχρι να αρχίσει να δίνει δροσιά.
Κλειστά παράθυρα
Στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας προτείνεται το αυτοκίνητο να κινείται με κλειστά τα παράθυρα και την ηλιοροφή αφού ο αέρας που μπαίνει στο εσωτερικό δημιουργεί μεγαλύτερη αντίσταση και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο κινητήρας να ζορίζεται.
Το ρελαντί καταναλώνει πολύ καύσιμο
Είναι πολύ σημαντικό όταν κάνουμε στάσεις έστω για λίγο, να σβήνουμε το αυτοκίνητο. Η κατανάλωση είναι αρκετά χαμηλότερη με το να “ανοίγουμε-κλείνουμε” παρά στο ρελαντί.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς κάθε αυτοκίνητο «καίει» στο ρελαντί περίπου 0.6 λίτρα/ώρα, ενώ σε κάποια οχήματα μεγαλύτερου κυβισμού μπορεί να φτάσει και το 1 λίτρο.
Σχάρες οροφής και μπαγκαζιέρες αυξάνουν τα καύσιμα
Τα συγκεκριμένα αξεσουάρ, όσο χρήσιμα και αν είναι, επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την αεροδυναμική με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η κατανάλωση καυσίμου. Έρευνα που έγινε στις ΗΠΑ έδειξε ότι από μόνες τους οι σχάρες είναι υπεύθυνες για το 0.8% της κατανάλωσης ενός ελαφρού επαγγελματικού οχήματος μέσα σε ένα χρόνο.
Τα αξεσουάρ θα πρέπει να αφαιρούνται από την οροφή του αυτοκινήτου όταν δεν τα χρησιμοποιούμε για να μεταφέρουμε κάποιο αντικείμενο.