Ενημερώθηκε πρωινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Τζελέπη, για την πτώση δύο μελών πληρώματος, ηλικίας 56 και 34 ετών, Ε/Γ-Ο/Γ-Τ/Χ πλοίου ¨SPEEDRUNNER JET¨ Ν.Π. 11886, ενώ βρισκόταν πλαγιοδετημένο στο λιμένα Πειραιά.
Συγκεκριμένα, οι εν λόγω ναυτικοί ενώ εκτελούσαν εργασίες καθαρισμού επί του εξωτερικού πρωραίου καταστρώματος, γλίστρησαν και έπεσαν στη θάλασσα. Άμεσα στην περιοχή έσπευσαν στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ένας εκ των οποίων βούτηξε στη θάλασσα και με τη βοήθεια κυκλικών σωσιβίων που πέταξαν μέλη του πληρώματος του πλοίου, κατάφεραν να ανασύρουν τους εν λόγω ναυτικούς στον προβλήτα.
Στον 56χρονο και στον 34χρονο παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες από ιατρό και προσωπικό του ιατρείου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενώ στη συνέχεια παρελήφθησαν από ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ και διακομίσθηκαν στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Νίκαιας, για περαιτέρω ιατρική περίθαλψη.
Από το Α΄ Λιμενικό Τμήμα Τζελέπη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά που διενεργεί την προανάκριση, συνελήφθησαν τρεις ναυτικοί εκ του πληρώματος, για παράβαση του άρθρου 314 Π.Κ. ¨σωματική βλάβη από αμέλεια¨.
Τη σύλληψη του πλοίαρχου, του ύπαρχου και του λοστρόμου του ταχύπλοου καταμαράν speed runner jet μετά την πτώση δύο ναυτικών στη θάλασσα στο λιμάνι του Πειραιά ενώ εκτελούσαν εργασίες καθαρισμού, διέταξε η Εισαγγελία Πειραιά.
Σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα, οι δύο ναυτικοί, 55 και 34 ετών, υποβάλλονται σε γενικές εξετάσεις στο Γενικό Νοσοκομείο της Νίκαιας.
Την πλήρη διερεύνηση του περιστατικού με τους δύο ναυτικούς που έπεσαν στη θάλασσα και τη λήψη άμεσων μέτρων ασφαλείας σε όλα τα πλοία της ακτοπλοϊας ζητούν, με κοινή ανακοίνωσή τους, τα ναυτεργατικά σωματεία της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), της Πανελλήνιας Ένωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Εμπορικού Ναυτικού «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και της Πανελλήνιας Επαγγελματικής Ένωσης Μαγείρων.
Τα σωματεία αναφέρουν ότι οι δύο ναυτεργάτες πραγματοποιήσουν εργασίες καθαρισμού με μάνικα νερού στην αριστερή πλευρά του πλοίου, στον χώρο που βρίσκονται οι σωσίβιοι λέμβοι (βαρελάκια), χωρίς κανένα μέτρο προστασίας (ζώνες ασφαλείας, σκαλωσιές, κράνη κ.ά.).
Τη διερεύνση του συμβάντος ζητεί και η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού ΠΕΝΕΝ, τονίζοντας ότι σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, «οι εργασίες γίνονταν στον εξωτερικό χώρο του πλοίου που απαγορεύεται χωρίς να τους έχουν παρασχεθεί τα μέσα ασφαλείας και προστασίας». «Η οποιαδήποτε εκτέλεση εργασίας που απαγορεύεται από τη νομοθεσία και η μη εφαρμογή των κανόνων ασφαλείας αποτελούν θανάσιμο κίνδυνο για τους Ναυτεργάτες και οι ευθύνες εταιριών – ΥΕΝ – Λιμενικών Αρχών είναι τεράστιες», σημειώνει, στην ανακοίνωσή της, η ΠΕΝΕΝ.
φωτογραφία αρχείου