Πώς αλλάζω ένα σκασμένο λάστιχο αυτοκινήτου;

Πώς αλλάζω ένα σκασμένο λάστιχο αυτοκινήτου;

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε πως μπορείτε να αλλάξετε ένα σκασμένο λάστιχο στο αυτοκίνητό σας, αφού δεν ξέρετε πότε και που θα σας χρειαστεί να το κάνετε.

Σε περίπτωση λοιπόν «αστοχίας ενός ελαστικού» – και ανάλογα με το μοντέλο που οδηγείτε- θα βρείτε στο πορτ μπαγκάζ είτε κάποιο κιτ επισκευής ελαστικού, είτε μία ρεζέρβα. Εάν έχετε κιτ, όπως αναφέρουν οι ειδικοί, τότε η τρύπα στο ελαστικό σας δεν θα πρέπει ξεπερνά τα 3-4 χιλιοστά. Αν τα ξεπερνά τότε το ελαστικό δεν φτιάχνεται και θα πρέπει να φωνάξετε οδική βοήθεια. Εάν η τρύπα είναι μικρή, ακολουθήστε απλά τις οδηγίες του κατασκευαστή.

Σε περίπτωση, που το αυτοκίνητό σας εφοδιάζεται με ρεζέρβα ακολουθείτε τα εξής βήματα. Αρχικά, συγκεντρώστε τα απαραίτητα για την αλλαγή εργαλεία, ένα γρύλο και το κλειδί για τα μπουλόνια, τα οποία βρίσκονται συνήθως κάτω από το πάτωμα του πορτ μπαγκάζ, μαζί με τη ρεζέρβα.

Ξεκινώντας με το γρύλο, τον στερεώνουμε στο ειδικό σημείο που προτείνει ο κατασκευαστής στο manual, ή (εάν δεν υπάρχει κάτι τέτοιο) τον τοποθετούμε απλά δίπλα από τη ρόδα, ανάμεσα στους δύο άξονες. Καλό είναι πριν αρχίσουμε να σηκώνουμε το αυτοκίνητο, να ξεσφίξουμε λίγο τα μπουλόνια, αφού αυτή η δουλειά γίνεται ευκολότερα με τον τροχό στο έδαφος.

Πριν από οτιδήποτε άλλο έχουμε φροντίσει να τραβήξουμε το χειρόφρενο και να επιλέξουμε την 1η ταχύτητα, ώστε να μην κυλίσει το αυτοκίνητο.

 

Αφού βεβαιωθούμε ότι έχουμε τοποθετήσει σωστά τον γρύλο, αρχίζουμε την ανύψωση. Θα πρέπει να φροντίσουμε το πέλμα του ελαστικού να βρεθεί τουλάχιστον 3 εκατοστά από την επιφάνεια του οδοστρώματος, έτσι ώστε να είναι δυνατή η αντικατάστασή του. Ξεβιδώνουμε τα μπουλόνια σταυρωτά και αφαιρούμε τον ελαττωματικό τροχό. Στη θέση του, τοποθετούμε τη ρεζέρβα (την πίεση της οποίας καλό θα είναι ανά τακτά χρονικά διαστήματα να ελέγχουμε σε ένα βενζινάδικο).

Το πιο πιθανό είναι πως το αυτοκίνητό σας διαθέτει ρεζέρβα ασφαλείας, έναν τροχό δηλαδή με σιδερένια ζάντα και διαφορετική διάσταση από αυτή των υπολοίπων. Αυτό, χωρίς να αποτελεί πρόβλημα, θέτει κάποιους περιορισμούς ως προς την απόσταση και την ταχύτητα με την οποία μπορεί να ταξιδέψετε. Μπορείτε να διανύσετε αρκετά χιλιόμετρα, μην ξεπεράσετε όμως σε ταχύτητα τα 80 χλμ./ώρα, μην φρενάρετε απότομα και μην στρίβετε απότομα, καθώς η ρεζέρβα δεν προσφέρει την ίδια πρόσφυση με τον τροχό που αντικαθιστά.

Αφού λοιπόν τοποθετήσουμε τη ρεζέρβα επάνω στην πλήμνη, αρχίζουμε να βιδώνουμε, χωρίς να σφίγγουμε, ένα ένα τα μπουλόνια. Βιδώνοντας και το τελευταίο, σφίγγουμε όσο μπορούμε, πάλι σταυρωτά. Η ρεζέρβα πλέον βρίσκεται στη θέση της. Κατεβάζουμε προσεκτικά το αυτοκίνητο, μαζεύουμε τα εργαλεία, φορτώνουμε τον ελαττωματικό τροχό πίσω και είμαστε έτοιμοι να συνεχίσουμε το ταξίδι μας. Καλό θα είναι  να μην αμελήσουμε με την πρώτη ευκαιρία να επισκεφτούμε ένα βουλκανιζατέρ για την επιδιόρθωση ή αντικατάσταση του κατεστραμμένου ελαστικού.

Σχετικά Άρθρα