Αποζημίωση καταναλωτών από τις τράπεζες για ηλεκτρονικές απάτες – Τι θα ισχύει αν κλαπεί η κάρτα

Αποζημίωση καταναλωτών από τις τράπεζες για ηλεκτρονικές απάτες – Τι θα ισχύει αν κλαπεί η κάρτα

Από τον επόμενο μήνα αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τη χορήγηση της αποζημίωσης  από τις  τράπεζες στα θύματα ηλεκτρονικής απάτης. Οι πολίτες που θα χάνουν τα χρήματά τους από την κλοπή των κωδικών τους, θα τα παίρνουν πίσω ακόμη και αν η κλοπή οφείλεται σε δική τους αμέλεια. Αυτό θα αφορά σε ποσά άνω των 1.000 ευρώ.

Δύο είναι τα προβλήματα που φοβούνται ότι θα έχουν οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν το ψηφιακό χρήμα στις συναλλαγές τους. Αυτά είναι:

  • Να μην χάσουν ή να μην τους κλέψουν την κάρτα -τη χρεωστική κάρτα με την οποία κάνουν αγορές.
  • Και να μην πέσουν θύματα διαδικτυακής απάτης και αποκαλύψουν σε κάποιους επιτήδειους τους κωδικούς e-banking.

Συνεπώς η νέα νομοθεσία του υπουργείου Ανάπτυξης διευκρινίζει για τις δύο αυτές περιπτώσεις τα εξής:

Πρώτη περίπτωση: Αν κάποιος χάσει ή του κλέψουν τη χρεωστική κάρτα με την οποία κάνει τις καθημερινές του αγορές

Ο πολίτης μέχρι να δηλώσει την απώλεια ή την κλοπή μπορεί να περάσει ένα χρονικό διάστημα ( 1 ώρα/2 ώρες/3 ώρες).  Σε αυτό το διάστημα μπορεί κάποιος να βρει την κάρτα και να κάνει κάποιες αγορές. Σε αυτή την περίπτωση ο κάτοχος της κάρτας ευθύνεται για τα πρώτα 50 ευρώ. Εάν δηλαδή αυτός που θα βρει την κάρτα, ψωνίσει 200 – 300 ευρώ, τη διαφορά από τα 50 μέχρι τα 200 ευρώ την καλύπτει η τράπεζα και του την επιστρέφει.

 

Δεύτερη περίπτωση: Για τις διαδικτυακές απάτες για το λεγόμενο phishing

Υπάρχουν περιπτώσεις πολιτών που λαμβάνουν κακόβουλα email με τα οποία τους ζητούν δήθεν οι τράπεζες να αποκαλύψουν τους κωδικούς του e-banking. Έως τώρα όποιος έπεφτε θύμα σε  τέτοιου είδους απάτη και αποκάλυπτε τους κωδικούς και έχανε κάποια χρήματα ήταν δύσκολο να αποζημιωθεί και κάποιες φορές δεν μπορούσε να λάβει καθόλου αποζημίωση.

Ωστόσο η νέα νομοθεσία προβλέπει ότι έως τα 1.000 ευρώ είναι υπεύθυνος ο κάτοχος του e-banking. Δηλαδή είναι υπεύθυνος ο πολίτης. Αν όμως γίνει ένα έμβασμα, μια μεταφορά χρηματική πάνω από 1.000 ευρώ, τη διαφορά την καλύπτει, τον αποζημιώνει  η τράπεζα. Σε μια θεωρητική περίπτωση που κάποιος  δηλαδή του αποκαλύψει τους κωδικούς και ο επιτήδειος του κάνει μεταφορά 10.000 ευρώ , τα πρώτα 1.000 ευρώ θεωρούνται χαμένα και τα υπόλοιπα 9.000 ευρώ  του τα επιστρέφει η τράπεζα.

Οι δικλείδες ασφαλείας

Σύμφωνα με την ΕΡΤ1 αυτό είναι ένα έμμεσο κίνητρο για τις τράπεζες να ενισχύσουν περαιτέρω το πλαίσιο για την προστασία των πολιτών, δηλαδή να θέσουν ακόμη κάποιες δικλείδες ασφαλείας όπως το να στέλνονται κάποια  σχετικά μηνύματα στα κινητά των πολιτών προκειμένου να είναι σίγουρες ότι δεν πρόκειται για πλαστή μεταφορά χρήματος.

enikonomia.gr

Related Articles