Η ενεργειακή κρίση βάζει «φωτιά» στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Η ενεργειακή κρίση βάζει «φωτιά» στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ζήτησε από τις ακτοπλοϊκές στοιχεία για την κατανάλωση καυσίμων το δίμηνο Απριλίου-Μαΐου και για τις χρονιές 2019 και 2021 και προσπαθεί να εξασφαλίσει επιδοτήσεις

Οι αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που έχουν ήδη γίνει αλλά και οι επερχόμενες από τον Μάιο λόγω της ενεργειακής κρίσης και της εκτόξευσης του κόστους των καυσίμων πονοκεφαλιάζει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του newmoney ζητήθηκε από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και κατατέθηκαν ήδη στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών όλα τα στοιχεία για τις συνολικές ποσότητες καυσίμων που καταναλώθηκαν για το δίμηνο Απριλίου – Μαΐου για τις χρονιές 2019 και 2021.

Το σενάριο θέλει τον υπουργό Γιάννη Πλακιωτάκη να προσπαθεί μέσω συζητήσεων με το Υπουργείο Οικονομικών να εξασφαλίσει επιδότηση καυσίμων ώστε να αποφευχθεί και νέα περαιτέρω αύξηση του κόστους των εισιτηρίων. Όμως, όπως επισημαίνουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι στο newmoney, «εμείς καταθέσαμε άμεσα όλα τα στοιχεία που μας ζητήθηκαν αλλά αν και εφόσον δοθεί επιδότηση η διαδικασία για να εγκριθεί θα είναι χρονοβόρα, την ώρα που τα έξοδα τρέχουν και μάλιστα είναι πολύ αυξημένα». Η επιβολή νέων αυξήσεων είναι υπό συζήτηση για τον προσεχή Μάιο.

Έως τώρα έχουν γίνει αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων κατά 10%. Το μεγάλο κόστος των θαλάσσιων μεταφορών που δυσκολέψει τη ζωή των νησιωτών αφού οι αυξήσεις θα μετακυλιστούν και στα προϊόντα-εμπορεύματα ανεβάζοντας στα ύψη τον οικογενειακό προϋπολογισμό, πάνω από εκείνον που υπάρχει για τα νοικοκυριά της ηπειρωτικής χώρας. Επίσης, και οι μετακινήσεις των νησιωτών θα γίνουν δυσβάσταχτες.

 

Παράλληλα, οι αυξήσεις θα επηρεάσουν και το τουριστικό ρεύμα που θα επιλέξει να ταξιδέψει με πλοία στα νησιά την τουριστική περίοδο. Στις γραμμές Πάτρα – Ιταλία και ο ναύλος των φορτηγών οχημάτων αυξήθηκε από 90 έως 100 ευρώ ανάλογα με την εταιρεία.

«Η κατάσταση είναι πολύ σοβαρή. Ουσιαστικά το 70% των ναύλων που εισπράττουμε πηγαίνουν στα πετρέλαια», τόνισε στο newmoney στέλεχος ακτοπλοϊκής εταιρείας και πρόσθεσε: «Ενδέχεται οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων μέχρι το καλοκαίρι να φτάσουν και στο 25%».

Το ναυτιλιακό καύσιμο MGO που“καίνε” τα ταχύπλοα marine diesel και είναι διαφορετικό καύσιμο από αυτό που καταναλώνουν τα συμβατικά πλοία άγγιξε στις 21/3/2002 τα 1.250 δολάρια τον τόνο από 680 δολάρια που ήταν τον Δεκέμβριο του 2021. Ενα πλοίο που εκτελεί το δρομολόγιο από Πειραιά για Κρήτη με Fuel Oil (FO), χρειάζεται αυτή τη στιγμή περίπου 40 τόνους καυσίμου το δρομολόγιο με κόστος περίπου 40.000 ευρώ, ενώ ένα πλοί0 στη γραμμή Πειραιάς-Σαντορίνη χρειάζεται περίπου 70 τόνους καυσίμων για ένα δρομολόγιο με κόστος 80.000 ευρώ.

Οι προοπτικές πριν από τον πόλεμο

Για το 2022 οι προοπτικές πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία και την ενεργειακή κρίση ήταν θετικές και οι κρατήσεις, συμπεριλαμβανομένων και αυτών των ξενοδοχείων, σημαντικά αυξημένες. Αναμενόταν μία καλή χρονιά για τον τουρισμό κοντά στα επίπεδα του 2019 για τους θερινούς μήνες με βελτίωση και στο ετήσιο μεταφορικό έργο. Τώρα όλα είναι υπό επανεξέταση.

Related Articles