Η οδήγηση μοτοσικλέτας σε καύσωνα μπορεί να γίνει πολύ επικίνδυνη

Η οδήγηση μοτοσικλέτας σε καύσωνα μπορεί να γίνει πολύ επικίνδυνη

Η οδήγηση μοτοσικλέτας επηρεάζεται σημαντικά από τις καιρικές συνθήκες. Στη βροχή για παράδειγμα πρέπει να προσαρμόσουμε τον τρόπο που οδηγούμε και να έχουμε πλήρη συγκέντρωση, στο κρύο πρέπει να είμαστε σωστά προστατευμένοι, ωστόσο η έντονη ζέστη και ο καύσωνας ίσως είναι η πιο επικίνδυνη κατάσταση όταν οδηγούμε μοτοσικλέτα.

Για όσους οδηγούν δίκυκλο πρέπει να έχουν αντιληφθεί ότι η συγκέντρωση στο δρόμο και την οδήγηση είναι το σημαντικότερο στοιχείο για να αποφύγουμε κάθε απρόοπτο. Αυτό ακριβώς είναι το βασικό χαρακτηριστικό που χτυπάει περισσότερο η έντονη ζέστη και αυτό πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα.

Έχει παρατηρηθεί ότι οι υψηλές θερμοκρασίες και η θερμοπληξία είναι ο πρώτος παράγοντας για έναν αναβάτη να χάσει την συγκέντρωσή του όταν οδηγεί, κάτι που άμεσα τον θέτει σε κίνδυνο.

Πως μπορούμε να προστατευτούμε καλύτερα όταν οδηγούμε μοτοσικλέτα σε συνθήκες καύσωνα 

Το πρώτο και βασικό «αξεσουάρ» που θα πρέπει να έχουμε μαζί μας όταν οδηγούμε σε συνθήκες καύσωνα είναι το νερό. Στην τσάντα μας ή σε κάποιο σημείο αποθήκευσης της μοτοσικλέτας ή του scooter θα πρέπει να έχουμε φροντίσει να υπάρχει ένα μπουκάλι με νερό το οποίο θα χρησιμοποιήσουμε τακτικά στη διάρκεια της διαδρομής.

 

Ακόμα καλύτερα θα είναι να έχουμε προμηθευτεί κάποιο ποτό ή σκεύασμα με αυξημένους ηλεκτρολύτες το οποίο θα μας ενυδατώσει σημαντικά όταν αισθανθούμε έντονη δυσφορία. Θυμίζουμε ότι η θερμοπληξία οδηγεί σε ζαλάδες που με τη σειρά τους οδηγούν σε απόσπαση προσοχής, που οδηγούν τελικά σε δυσάρεστες καταστάσεις.

Δροσερός εξοπλισμός αναβάτη

Το μεγαλύτερο λάθος που μπορούμε να κάνουμε σε συνθήκες καύσωνα είναι να κινηθούμε χωρίς τον απαραίτητο εξοπλισμό αναβάτη (μπουφάν, παντελόνι κλπ.)

Πάντα λοιπόν φοράμε τον εξοπλισμό, ο οποίος πρέπει να είναι ειδικά σχεδιασμένος για ζεστές συνθήκες. Ένα διάτρητο καλοκαιρινό μπουφάν, ένα ζευγάρι καλοκαιρινά γάντια, ένα τζιν παντελόνι ή ένα παντελόνι μοτοσικλέτας χωρίς επένδυση και φυσικά το full face κράνος είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητα για να μην έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις. Πρέπει να καταλάβουμε ότι το να χτυπάει ο καυτός αέρας το δέρμα μας είναι πολύ χειρότερο από το να φοράμε ένα καλοκαιρινό μπουφάν που μας προστατεύει από εξωτερικούς παράγοντες.

Καλό είναι επίσης να αποφεύγουμε την μεταφορά τσάντας πλάτης στις πιο ζεστές ημέρες καθώς δεν επιτρέπουν τον σωστό αερισμό του διάτρητου μπουφάν με αποτέλεσμα να ιδρώνουμε έντονα στην πλάτη. Θυμίζουμε τέλος, ότι υπάρχουν πολλά αξεσουάρ ρουχισμού που προσφέρουν δροσιά στην αγορά, όπως γιλέκα ψύξης, προστατευτικά αυχένα με ψυκτικό υγρό κλπ.

Συχνές στάσεις – χαλαρή οδήγηση

Είτε ταξιδεύουμε, είτε κινούμαστε μέσα στην πόλη θα πρέπει πάντα να έχουμε στο μυαλό μας τις συχνές στάσεις για ξεκούραση και ενυδάτωση. Ακόμα και αν δεν αισθανθούμε δυσφορία, καλό είναι να έχουμε προγραμματίσει στάσεις σε κάποιο δροσερό σημείο με σκιά προκειμένου να πιούμε νερό και να χαλαρώσουμε.

Κατά τη διάρκεια του καύσωνα καλό είναι να επιλέγουμε να οδηγήσουμε στρωτά, ήρεμα και ομαλά και να αποφεύγουμε τις επιθετικές κινήσεις και την σπορ οδήγηση, καθώς ο καύσωνας δεν προσφέρεται για κάτι τέτοιο.

Προσοχή στα εγκαύματα

Όταν οι θερμοκρασίες σκαρφαλώνουν πάνω από τους 40+ βαθμούς Κελσίου λογικό είναι η μοτοσικλέτα μας να μεταμορφωθεί σε μια πύρινη μεταλλική μάζα. Ιδιαίτερα αν έχουμε κάνει το λάθος να την αφήσουμε παρκαρισμένη κάτω από τον καυτό ήλιο η κάθε επαφή θα καταλήξει σε έγκαυμα.

Επιλέγουμε λοιπόν να την παρκάρουμε σε μια σκιά για να γλιτώσουμε λίγη από την θερμότητα, ενώ καλό είναι πάντα να έχουμε μαζί μας ένα αντηλιακό ή κάποια κρέμα εγκαυμάτων προκειμένου να είμαστε προετοιμασμένοι σε περίπτωση που κάνουμε το λάθος και ακουμπήσουμε το καυτό δίκυκλο μας.

Επιλογή σωστής ώρας

Οι οδηγίες τις Πολιτικής Προστασίας να αποφεύγουμε τις μετακινήσεις τις μεσημεριανές ώρες σε συνθήκες καύσωνα δεν είναι τυχαίες. Από τις 12:00 έως τις 16:00 οι συνθήκες είναι πολύ δύσκολες και η δυσφορία που αισθανόμαστε από την έντονη ζέστη και τον καυτό αέρα κάνει την κατάσταση αφόρητη.

Το πιο συνετό πράγμα που μπορούμε να κάνουμε είναι να επιλέξουμε την πιο ανώδυνη ώρα για να μετακινηθούμε. Αν έχουμε να ταξιδέψουμε καλό είναι να ξεκινάμε τη διαδρομή μας είτε πολύ νωρίς το πρωί, είτε πολύ αργά το απόγευμα προκειμένου τουλάχιστον να αποφύγουμε την ένταση του ήλιου. Το ιδανικό είναι να ταξιδέψουμε νύχτα που η θερμοκρασία υποχωρεί ελαφρώς.

Η οδήγηση μοτοσικλέτας σε ακραίες συνθήκες ζέστης μπορεί να γίνει πολύ επικίνδυνη. Η καλύτερη επιλογή είναι αν δεν είναι απαραίτητο να μην κάνουμε καμία μετακίνηση με μοτοσικλέτας τις ημέρες καύσωνα. Αν πάλι είναι ανάγκη να μετακινηθούμε ή να ταξιδέψουμε καλό είναι να είμαστε προετοιμασμένοι για να αποφύγουμε δυσάρεστες καταστάσεις.

 radar.gr 

Related Articles