Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να έχουν επιπτώσεις σε εσάς, αλλά και ατην αγαπημένη σας μηχανή. Ακολουθούν ορισμένες χρήσιμες συμβουλές όταν η θερμοκρασία ανεβαίνει επικίνδυνα…
Προστατεύετε τους εαυτούς σας
Το να αποφεύγεται να χρησιμοποιήσετε τον μοτοσυκλετιστικό εξοπλισμό σίγουρα δεν αποτελεί λύση, καθώς αυξάνονται οι πιθανότητες σοβαρού τραυματισμού σε μία πιθανή πτώση, και η απευθείας έκθεση γυμνού δέρματος στον ήλιο αυξάνει την αίσθηση θερμότητας στο σώμα μας, κάτι που μπορεί να προκαλέσει εγκαύματα αλλά και αφυδάτωση. Για να αποφύγετε το αίσθημα αυτό, βασικός σκοπός είναι το σώμα να αερίζετε είτε είστε σταματημένοι είτε κινήστε. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί άριστα με αεριζόμενο μοτοσυκλετιστικό ρουχισμό. Η επιλογή χρώματος συνιστάται να είναι ανοιχτόχρωμη, αφού δεν τραβάει τις ακτίνες του ηλίου όσο τα σκούρα χρώματα. Επίσης μία καλή επιλογή για τις μετακινήσεις μας σε αστικό περιβάλλον, είναι το κράνος τύπου jet ή ανοιγμένο. Σε περίπτωση που νιώσετε αδιαθεσία λόγω ζέστης, δεν πρέπει να πιέζετε τους εαυτούς σας. Το καλύτερο θα ήταν να κάνετε μία στάση μέχρι να νιώσετε καλύτερα και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάτε την ενυδάτωση του οργανισμού σας.
«Σβήστε» αν δεν μπορείτε να αποφύγετε το μποτιλιάρισμα
Ο βασικότερος κανόνας στη ζέστη, είναι η αποφυγή της λειτουργίας του κινητήρα στο ρελαντί. Δεν είναι λογικό να σβήνετε τη μοτοσυκλέτα σας σε κάθε φανάρι. Αν κολλήσετε σε κίνηση και δεν βρίσκετε τρόπο αποφυγής της, καλό είναι να σβήσετε τον κινητήρα. Στο ρελαντί και ιδιαίτερα στους αερόψυκτους κινητήρες, αναπτύσσονται πολύ υψηλές θερμοκρασίες με αποτέλεσμα την πιθανή φθορά κάποιου μηχανικού μέρους.
Μην αμελείτε να τσεκάρετε τα υγρά της μοτοσυκλέτας
Οι υψηλές θερμοκρασίες έχουν την τάση να επηρεάζουν όλα τα υγρά της μοτοσυκλέτας σας. Ο έλεγχος και η αντικατάστασή τους όταν χρειάζεται μπορεί να σας γλυτώσει από πιθανές βλάβες και προβλήματα. Σιγουρευτείτε ότι ο κινητήρας έχει την απαραίτητη ποσότητα λαδιού. Ελέγξτε τη στάθμη των υγρών φρένων, συμπλέκτη (αν είναι υδραυλικός) και παραφλού (αν είναι υγρόψυκτο).
Τσεκάρισμα φρένων
Το σύστημα πέδησης συνιστάται να έχει καινούργια υγρά φρένων αλλά και τακάκια με επαρκές υλικό τριβής. Έτσι θα έχουν μεγαλύτερη αντοχή στη θερμότητα και συνεπώς θα έχετε καλύτερη ανταπόκριση κατά το φρενάρισμα.
Ελαστικά
Πολλοί αναβάτες επιλέγουν να τοποθετούν καινούργια ελαστικά το χειμώνα πιστεύοντας ότι το καλοκαίρι «καίγονται». Αυτό είναι μύθος και καλό είναι να αποφεύγεται. Ελέγχετε την κατάσταση των ελαστικών. Αν είναι παλαιάς χρονολογίας, έχουν ρωγμές ή έχουν φθαρεί, αντικαταστήστε τα άμεσα. Επίσης για τη σωστή λειτουργία και προς αποφυγή φθοράς τους, δεν πρέπει να ξεχνάτε να ελέγχουμε συχνά τις πιέσεις τους.
Αλυσίδα – ιμάντας
Καθαρίζετε και λιπαίνετε την αλυσίδα. Ελέγχετε για σκουριές ή φθορές αλλά και για το σωστό τέντωμα της. Αν η μοτοσυκλέτα σας φέρει ιμάντα, ελέγξτε αν έχει ξεραθεί ή αν έχει ρωγμές. Μίας κακής κατάστασης αλυσίδα ή ιμάντας, μπορεί να δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα κατά την οδήγηση. Η καλύτερη ώρα για τη λίπανση είναι το βράδυ, που η θερμοκρασία είναι χαμηλότερη και το λιπαντικό δρα καλύτερα.
Η καλωδίωση
Το καλοκαίρι ο κινητήρας αναπτύσσει μεγαλύτερες θερμοκρασίες. Λόγο αυτού μπορεί να προκληθεί κάποια φθορά στα περιμετρικά καλώδια. Καλό θα ήταν να ελέγχετε συχνά την κατάσταση της καλωδίωσης για τυχόν φθορές, προς αποφυγή βραχυκυκλώματος.