Η τεχνολογία των ελαστικών έχει κάνει άλματα τα τελευταία χρόνια, όμως το ενδεχόμενο ενός κλαταρίσματος είναι ακόμα πιθανό . Για να μην βρεθείτε λοιπόν σε δύσκολες καταστάσεις, δείτε τι πρέπει να έχετε μαζί σας και πώς θα μπορέσετε να συνεχίσετε τον δρόμο σας.
Κόψτε σταδιακά ταχύτητα και βγείτε από τον δρόμο
Αν είστε σε δρόμο όπου κινούνται κι άλλα οχήματα δώστε προσοχή στο πώς θα βγείτε από αυτόν χωρίς να κινδυνέψετε εσείς ή οι γύρω σας . Αν πατήσετε απότομα φρένο ή κατεβάσετε ταχύτητα ενώ η μοτοσυκλέτα έχει αρκετή φόρα υπάρχει περίπτωση να χάσετε τον έλεγχο. Αποφύγετε τις απότομες κινήσεις και αφήστε τη μοτοσυκλέτα να «ξεθυμάνει». Αν γνωρίζετε σε ποιόν τροχό είναι το κλαταρισμένο ελαστικό, χρησιμοποιήστε μόνο το φρένο του άλλου τροχού απαλά.
Ο πιο αποτελεσματικός ίσως τρόπος να αντιμετωπίσετε ένα κλαταρισμένο ελαστικό, ιδιαίτερα όταν είστε απομονωμένος, είναι να το επισκευάσετε μόνος σας. Για να το κάνετε θα χρειαστείτε ένα κιτ επισκευής ελαστικού το οποίο είναι εύκολο στη χρήση και πιάνει λίγο χώρο, για να μπορείτε να το έχετε κάτω από τη σέλα ή στο σακίδιό σας. Κάνει την επισκευή εύκολη και γρήγορη αφού το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να περάσετε με το ειδικό εργαλείο, ένα λαστιχένιο κορδόνι στο σημείο, όπου υπάρχει η τρύπα προκειμένου αυτή να σφραγίσει. Στη συνέχεια συμπληρώνειτε αέρα με τις αμπούλες διοξειδίου του άνθρακα που υπάρχουν στο κιτ και είστε έτοιμος να συνεχίσετε μέχρι το κοντινότερο βουλκανιζατέρ.
Αν η τρύπα στο ελαστικό είναι πολύ μικρή και ο αέρας φεύγει με αργούς ρυθμούς, δεν χρειάζεται καταφύγετε στη λύση του κιτ επισκευής. Οι αμπούλες πεπιεσμένου αέρα θα αναπληρώσουν αμέσως τον αέρα που χάθηκε και θα μπορέσετε να φτάσετε σε κάποιο βουλκανιζατέρ. Πρέπει όμως να ελέγχετε συχνά την πίεση και δεν αποκλείεται να χρειαστούν μερικές στάσεις παραπάνω. Σε καμία περίπτωση δεν θα «επισκευάσει» ο αέρας το ελαστικό, και στο βουλκανιζατέρ πρέπει να πάτε οπωσδήποτε.
Τα σπρέι τύπου Fast επιτρέπουν τη γρήγορη «επισκευή» και ταυτόχρονα το φούσκωμα του ελαστικού μέσω της βαλβίδας πλήρωσης αέρα. Δεν απαιτούν τη χρήση εργαλείων και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ελαστικά με ή χωρίς σαμπρέλα. Δημιουργούν στο εσωτερικό του ελαστικού ένα φιλμ που σφραγίζει τη τρύπα χωρίς να κάνει ζημιά στη ζάντα, τη σαμπρέλα ή το ελαστικό. Και σε αυτή την περίπτωση δεν μιλάμε για μια μόνιμη επισκευή, αλλά για μια προσωρινή που θα σας επιτρέψει να φτάσετε σε κάποιο βουλκανιζατέρ. Εκεί ο μηχανικός θα πρέπει να καθαρίσει καλά τη ζάντα και το ελαστικό από τον αφρό ώστε να μη μείνουν υπολείμματα.