Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη για την επιλογή του κατάλληλου κράνους, όπως ο τύπος της μηχανής, η διάρκεια της οδήγησης, το είδος των διαδρομών, το μέγεθος των αποστάσεων, αλλά και οι προτιμώμενες ώρες πραγματοποίησης ενός ταξιδιού. Κατά συνέπεια για κάποιους αναβάτες είναι πιο ασφαλές και λειτουργικό ένα κλειστού τύπου (full face) κράνος με καλό σύστημα εξαερισμού (αεραγωγούς), ενώ για άλλους ένα ανοιχτού τύπου (jet ή ανοιγόμενο) με αντι-χαρακτική και αντι-θαμβωτική ζελατίνα.
Το σημαντικότερο κριτήριο για την επιλογή κράνους, ανεξαρτήτως τύπου, θα πρέπει να είναι το μέγεθος και η σωστή εφαρμογή του στο κεφάλι του αναβάτη. Γι’ αυτόν το λόγο οι κορυφαίες κατασκευάστριες εταιρείες κρανών μπορούν ακόμα και να αλλάξουν την εσωτερική επένδυση, ώστε να εφάπτεται τέλεια στα μάγουλα και το κρανίο.
Στην περίπτωση, όμως, που κάποιος προτιμά τη χρήση κράνους ανοιχτού τύπου, τότε θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη τη θέση του κουμπιού που ανοίγει τη μάσκα, καθώς θα πρέπει να βρίσκεται σε τέτοιο σημείο που να μην μπορεί να πιεστεί σε περίπτωση πρόσκρουσης και τριβής με το έδαφος.
Ακόμα και η επιλογή χρώματος, όμως, μπορεί να παίξει καίριο ρόλο – και να σώσει ζωές, καθώς κάποιος που προτιμάει να ταξιδεύει βράδυ, ίσως θα πρέπει να προσανατολιστεί στην αγορά κράνους με φωσφορίζοντα ανακλαστικά στις πλευρές του, προκειμένου να γίνεται εύκολα αντιληπτός από τους υπόλοιπους οδηγούς.
Κατηγορίες και τύποι
Σε γενικές γραμμές τα κράνη διακρίνονται σε τέσσερις κύριες κατηγορίες και έχουν έξι διαφορετικούς τύπους. Σε αυτά με την ένδειξη «P» , δηλαδή σε εκείνα που διαθέτουν προστατευτικό στο πηγούνι, στα «NP» που δεν προστατεύουν το πηγούνι, στα «J» που είναι τα ανοιχτά κράνη Jet και στα «P/J» που συνδυάζουν το προστατευτικό για το πηγούνι με ανοιγόμενο τμήμα.
Με βάση, τις προαναφερθείσες κατηγορίες, στο εμπόριο κυκλοφορούν κυρίως έξι τύποι κρανών: Τα κλειστά Full Face, που θεωρούνται ως τα ασφαλέστερα επειδή προστατεύουν ολόκληρο το κεφάλι, τα ανοικτά Jet, που αφήνουν το πρόσωπο ακάλυπτο, τα ανοιγόμενα-modular ή flip-up, που συνδυάζουν τα οφέλη των full-face και των jet, τα μισά jet / open face, που αφήνουν μεγάλο τμήμα του προσώπου εκτεθειμένο, συμπεριλαμβανομένης της γνάθου, τα Off-Road motocross με το χαρακτηριστικό μακρύ πιγούνι και το γείσο για τον ήλιο και, τέλος, τα Dual Road είναι ένας συνδυασμός των full face με τα off-road.