Σε πολλούς έχει συμβεί να μείνουμε κάποια στιγμή από μπαταρία στο αυτοκίνητό μας.
Ανάλογα με τις περιστάσεις και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες μπορεί να τους “άφησε” το αυτοκίνητό τους, η ιστορία χαρακτηρίζεται από απλή έως δύσκολη, αν το αυτοκίνητό μας μείνει από μπαταρία για παράδειγμα σε μια ερημική τοποθεσία.
Κι επειδή η μπαταρία αποτελεί ένα από τους πιο συχνούς λόγους που κάνει το αυτοκίνητο να μένει σε ακινησία, ακολουθούν οι πιο συχνοί λόγοι που συμβαίνει αυτό:
- Ακινησία
Αν το όχημά σας μείνει ακινητοποιημένο για αρκετό καιρό (πάνω από ένα μήνα), αρχίζουν και σχηματίζονται οξείδια του μολύβδου στις πλάκες της μπαταρίας και αυτό την εμποδίζει να προσφέρει ενέργεια. Έτσι όσο περνάει ο καιρός αυτή θα αποφορτίσει. Αν έχετε σκοπό να αφήσετε το αμάξι σας για καιρό αχρησιμοποίητο, καλό θα είναι να το βάζετε μπρος κάθε 2 με 3 μέρες και να αφήνετε τη μηχανή αναμμένη με νεκρά για 10-15 λεπτά.
- Αμέλεια
Κάθε μπαταρία διαθέτει ένα ορισμένο ποσό ενέργειας που μπορεί να αποδώσει, ακριβώς όπως οι απλές μπαταρίες που χρησιμοποιείτε καθημερινά στις μικροσυσκευές σας. Αν για παράδειγμα ξεχάσετε το ραδιόφωνο ή τα φώτα σας ανοιχτά ένα ολόκληρο βράδυ με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας, η μπαταρία θα αδειάσει.
- Η διάρκεια της ζωής της
Κατά μέσο όρο μια μπαταρία λειτουργεί σωστά για περίπου 3 χρόνια. Σε αυτό παίζει ρόλο φυσικά η ποιότητά της καθώς και το πόσο συχνά χρησιμοποιείται. Μετά από αυτό το χρονικό διάστημα, αρχίζει να χάνει σταδιακά μεγάλο μέρος της απόδοσής της και είναι πιο πιθανό να σας “αφήσει”. Καλό είναι λοιπόν να την ελέγχετε .
Τρόποι που μπορείτε να εκκινήσετε την μπαταρία του οχήματός σας
- Βρείτε κάποιο άλλο αυτοκίνητο που μπορεί να σας δώσει ρεύμα.
Βεβαιωθείτε ότι εσείς ή ο άλλος οδηγός διαθέτει τα ειδικά καλώδια εκκίνησης μπαταρίας τα οποία έχουν συνήθως μαύρο και κόκκινο χρώμα.
Πρώτα πρέπει να φέρετε τα δυο οχήματα κοντά χωρίς όμως να ακουμπάει το ένα το άλλο. Σβήστε και τις δυο μηχανές και συνδέστε τις άκρες του κόκκινου καλωδίου στους θετικούς πόλους των μπαταριών του καθενός, τη μια άκρη του μαύρου στον αρνητικό πόλο του “φορτισμένου” αυτοκινήτου και την άλλη άκρη του μαύρου στη μηχανή ή άλλο μέρος του αυτοκινήτου που να μην είναι βαμμένο.
Βάλτε μπρος το όχημα με τη φορτισμένη μπαταρία και μετά από λίγα δευτερόλεπτα κάντε το ίδιο και με το ακινητοποιημένο όχημα.
Αφού ξεκινήσει η μηχανή του πρώην ακινητοποιημένου, μπορείτε να αποσυνδέσετε τα καλώδια φόρτισης. Είναι πιο ασφαλές ο δότης ρεύματος να σβήσει τη μηχανή του πριν την αποσύνδεση. Βγάζετε κατά σειρά την άκρη του μαύρου καλωδίου από τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας του του οχήματος που σας δίνει ρεύμα, μετά την άκρη του μαύρου από τον λήπτη, έπειτα την άκρη του κόκκινου καλωδίου από το δότη και τέλος την κόκκινη άκρη από το λήπτη.
Κρατήστε τη μηχανή σας αναμμένη για τουλάχιστον 10 λεπτά ώστε να φορτίσει η μπαταρία καλά. Οδηγήστε για 30-40 λεπτά για να γεμίσει η μπαταρία σας πλήρως.
- Χρησιμοποιώντας έναν φορητό εκκινητή μπαταρίας αυτοκινήτου (Jump Starter)
Τα τελευταία χρόνια είναι διαθέσιμα στην αγορά τα power banks μπαταρίας οχημάτων. Είναι κατάλληλα για το αυτοκίνητο, τη μοτοσυκλέτα ακόμα και για το σκάφος. Είναι συσκευές οι οποίες λειτουργούν σαν αποθήκες ενέργειας (power banks) και εκτός του ότι φορτίζουν την μπαταρία των ψηφιακών συσκευών (κινητά, κάμερες, tablets κλπ), διαθέτουν και ειδικό καλώδιο εκκίνησης μπαταρίας αυτοκινούμενου.
Ένας φορητός εκκινητής μπαταρίας αυτοκινήτου είναι μικρός σε μέγεθος, πάνω κάτω όσο και τα συμβατικά power banks και μπορείτε να τον έχετε πάντα μαζί σας. Η λειτουργία του είναι πολύ απλή και δεν θα χρειαστείτε βοήθεια από κανένα. Ακόμα και αν μείνετε πραγματικά στη μέση του πουθενά!
- Ο πιο παλιός και κουραστικός (αλλά ανέξοδος) τρόπος… το σπρώξιμο!
Αν είστε από τους πολλούς που δε διαθέτουν αυτοκίνητο νέας τεχνολογίας (αυτά έχουν ανάγκη από περισσότερη ενέργεια για να ξεκινήσουν λόγω περισσότερων ηλεκτρικών λειτουργιών), τότε μπορείτε να ξεκινήσετε το αμάξι σας με τον πατροπαράδοτο τρόπο. Σε αυτή την περίπτωση θα χρειαστείτε 1-2 άτομα εκτός από εσάς για να σπρώξουν, ενώ εσείς καλό θα ήταν να βρίσκεστε στη θέση του οδηγού.
Βάλτε 2η ταχύτητα και πατήστε τέρμα το συμπλέκτη. Τότε ξεκινάμε να σπρώχνουμε το όχημα και αφού πάρει μια μικρή ταχύτητα, αφήστε το συμπλέκτη, πατήστε το γκάζι και ταυτόχρονα γυρίστε το κλειδί στη μίζα για να πάρει μπρος. Αν δεν πάρει μπροστά με την πρώτη προσπάθεια, επαναλάβετε τη διαδικασία.
Αν είστε μόνοι σας, προσπαθήστε να μεταφέρετε το αυτοκίνητο σε κατηφορικό δρόμο για να πηγαίνει μόνο του ακολουθώντας την παραπάνω διαφικασία. Να τονίσουμε ότι η μπαταρίαπρέπει να ΜΗΝ είναι πλήρως αποφορτισμένη.
- Οδική Βοήθεια
Καλέστε την οδική βοήθεια. Συνήθως δεν καθυστερεί να μεταβεί . Ο υπάλληλος της οδικής θα σας δώσει το ρεύμα που χρειάζεστε και θα συνεχίσετε το δρόμο σας χωρίς πρόβλημα.