Οι ψυχολόγοι προτιμούν να χαρακτηρίζουν τις συμπεριφορές των επιθετικών ανθρώπων τους όταν είναι σκόπιμα προσβλητικές ή όταν σκοπεύουν να κάνουν τους άλλους να αισθανθούν άβολα.
Επιστήμονες στο αμερικανικό πανεπιστήμιο της Arizona ερεύνησαν μεθόδους αντιμετώπισης τέτοιων συμπεριφορών και κατέληξαν στα εξής:
1.Αναζητήσετε την πηγή της ενόχλησης: Αισθάνεστε ότι σας έχουν προσβάλει επειδή ρεαλιστικά σας είπαν κάτι προσβλητικό ή μήπως είναι μια αντίδραση που έχετε εξαιτίας κάποιας ανασφάλειάς σας;
2.Αγνοήστε τον: Οι άνθρωποι που φέρονται επιθετικά ή προσβλητικά συνήθως περιμένουν την αντίδρασή σας, την προσοχή σας, το ενδιαφέρον σας. Αν αποφασίσετε να τον αγνοήσετε τότε λογικά θα σταματήσει.
3.Αντιμετωπίστε τον: Σε κάποιες περιπτώσεις η άμεση αντιμετώπιση είναι αποτελεσματική. Ποιες είναι αυτές οι περιπτώσεις; Όταν η αντιμετώπιση έρχεται από κάποιον που δεν ήταν εξαρχής στόχος της προσβολής. Για παράδειγμα αν κάποιος μιλήσει προσβλητικά για τις εργαζόμενες μητέρες και τις ικανότητές τους να ανταπεξέλθουν τόσο στις επαγγελματικές όσο και στις οικογενειακές τους υποχρεώσεις, είναι πιο πιθανό να αλλάξει γνώμη μόνο αν η αντίθετη άποψη έρχεται από ένα άντρα ή μια ανύπαντρη κοπέλα και όχι από μια εργαζόμενη μητέρα.
4.Τονώστε την αυτοπεποίθησή του: Σύμφωνα με τους επικεφαλής της έρευνας, οι άνθρωποι που κάνουν προσβλητικά σχόλια, έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Αν καταφέρετε να τους κάνετε να αισθανθούν καλύτερα για τον εαυτό τους, τότε ίσως σταματήσουν να αισθάνονται ότι απειλούνται και είναι πιο ανοιχτοί να ακούσουν τα επιχειρήματά σας ή μια αντίθετη άποψη.