Χρήστος Στυλιανίδης: Οι τέσσερις άξονες της πολιτικής του στη ναυτιλία

Χρήστος Στυλιανίδης: Οι τέσσερις άξονες της πολιτικής του στη ναυτιλία
 Η πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας, η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, η ασφάλεια των λιμανιών και η περαιτέρω ενίσχυση του λιμενικού σώματος είναι οι τέσσερις βασικοί στόχοι του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστου Στυλιανίδη, ανέφερε μιλώντας σήμερα το μεσημέρι στην Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά.
«Αντιμετωπίζουμε μια μεγάλη πρόκληση κι αυτή είναι η πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας. Για αυτό το λόγο θα δημιουργήσουμε μια σφικτή ομάδα-επιτροπή που θα αποτελείται από πέντε μέλη που θα παρακολουθούν από κοντά τα θέματα της αγοράς πράσινης μετάβασης και θα καταθέτουμε τις δικές μας προτάσεις. Απευθύνομαι σε εσάς τους ανθρώπους της ναυτιλίας για να ζητήσω και τη δική σας συμβολή. Επιμένω στα θέματα των Βρυξελλών γιατί πρέπει να καταλήξουν σε ρεαλιστικές διαδικασίες για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να πυροβολήσουμε τα πόδια μας. Πρέπει να υπερασπιστούμε τα ελληνικά συμφέροντα. Δεν είναι εύκολο. Στην Ευρώπη αρχίζουν και καταλαβαίνουν τη σημασία της ναυτιλίας για την ΕΕ. Η Ευρωπαίοι γραφειοκράτες σιγά σιγά αφήνουν τον ακτιβισμό και πλησιάζουν στην πραγματικότητα».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη ναυτική εκπαίδευση και τόνισε «τώρα που ανέλαβα το υπουργείο συνειδητοποιώ πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα της ναυτικής εκπαίδευσης. Δεν έχει γίνει ακόμα ελκυστικό το ναυτικό επάγγελμα για τη νεολαία μας. Θέλουμε τη νέα γενιά στη ναυτιλία για να ενισχύσουμε την ελληνική σημαία και για να έχουμε αξιόπιστο προσωπικό. Το 2024 έχουμε αποφασίσει να είναι έτος ναυτικής εκπαίδευσης. Θα γίνει μια δημόσια διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους για να καταλήξουμε στους τελικούς στόχους που θα είναι άμεσοι, μεσοπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι σε όλα τα επίπεδα.

Η ελληνική ναυτιλία ξεχωρίζει γιατί οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν την αίσθηση του ρίσκου. Αυτό το ρίσκο που έχουμε και πετυχαίνουμε πρέπει να το μειώσουμε όταν ασχολούμαστε με την ασφάλεια των λιμανιών. Ειδικά στην ακτοπλοΐα αλλά και στην ποντοπόρο ναυτιλία. Γιατί αν συμβεί σοβαρό ατύχημα θα «τραυματιστεί» την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό και θα έχει αντίκτυπο και στον τουρισμό.

Το λιμενικό δεν τυγχάνει της αναγνώρισης που πρέπει. Θα ανεβάσω την εκτίμηση και την αναγνώριση που του πρέπει από την κοινωνία. Όταν παρέλαβα το υπουργείο αποβιβάζονταν σε καθημερνή βάση 800-1000 την ημέρα στα νησιά. Σήμερα υπάρχουν ήμερες με ούτε μια απόβαση, ή με μικρό αριθμό αποβιβάσεων. Θέλω να ευχαριστήσω τον αρχηγό του λιμενικού υποναύαρχο Γιώργο Αλεξανδράκη. Απευθυνόμενος στους παρευρισκόμενους, ανάμεσα στους οποίους ήταν ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, ο Θανάσης Μαρτίνος, ο νέος πρέσβης της Κύπρου στην Ελλάδα Σταύρος Αυγουστίδης, ο πρέσβης της Ινδίας Ρούντ Ρεντρα Ταντον και εκπρόσωποι του ευρύτερου φάσματος της ναυτιλίας.

«Να μιλάω για θέματα ελληνικής ναυτιλίας ενώπιόν σας είναι παράδοξο. Εσείς είστε οι ειδικοί. Όταν έρχεστε στο γραφείο σας ακούω για να μαθαίνω και να μπορέσω να τα κάνω πράξη μετά. Όταν πάρω μια απόφαση θα την πάω μέχρι τέλους».

Στο τέλος ο κ. Στυλιανίδης αποκάλυψε ότι δεν ήθελε να επαναϋπουργοποιηθεί: Είχα συμφωνήσει με τον πρωθυπουργό ότι δεν θα αναλάμβανα άλλο υπουργείο, αλλά υπέκυψα στη γοητεία του Κυριάκου Μητσοτάκη.

 

Related Articles