Είναι συχνό φαινόμενο οι κλήσεις από απόκρυψη ή ενοχλήσεις για προσωπικούς λόγους, κλήσεις με υβριστικό, απειλητικό ή απλά ενοχλητικό περιεχόμενο. Διαβάστε τι μπορείτε να κάνετε όταν σας παρενοχλούν τηλεφωνώντας σας από απόκρυψη.
- Ζητήστε από την εταιρία κινητής τηλεφωνίας της οποίας είστε συνδρομητής να μη δέχεστε κλήσεις με απόκρυψη αριθμού. Έτσι όταν σας καλεί κάποιος με απόκρυψη αριθμού θα του δείχνει ότι ο αριθμός σας είναι κατειλημμένος.
- Κάντε αίτηση στον πάροχο σας για εξουδετέρωση της απόκρυψης του καλούντος για περιορισμένο χρονικό διάστημα με σκοπό να εντοπιστούν οι ενοχλητικές ή κακόβουλες κλήσεις (ΦΕΚ B 1853 – 21.12.2006). Σε αυτή την περίπτωση όταν σας καλεί κάποιος με απόκρυψη αριθμού θα ακούει ηχογραφημένο μήνυμα μέσω του οποίου θα ενημερώνεται ότι η απόκρυψή του έχει εξουδετερωθεί. Έτσι μπορείτε να μάθετε ποιο νούμερο σας καλεί με απόκρυψη.
- Οι εισαγγελικές, ανακριτικές και προανακριτικές αρχές έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν από τους παρόχους υπηρεσιών επικοινωνίας, τα ηλεκτρονικά ίχνη μιας εγκληματικής πράξης μέσω internet, καθώς και την ημεροχρονολογία και τα στοιχεία του ατόμου στο οποίο αντιστοιχεί το ηλεκτρονικό ίχνος.
- Από τους άλλους παρόχους επικοινωνίας οι Αρχές δικαιούνται να ζητήσουν τα « στοιχεία» της επικοινωνίας, δηλαδή τον αριθμό κλήσεις, τα στοιχεία καλούντος – καλούμενου και την ώρα κλήσης, με τον πάροχο να είναι υποχρεωμένος να τα παραδώσει χωρίς να είναι απαραίτητο να προηγηθεί άδεια της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ).