Λαμβάνοντας υπόψη τους εν λόγω κινδύνους και με γνώμονα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την ασφαλή διακίνηση των επιβατών εκπονήθηκε μελέτη και εξεδόθησαν κατευθυντήριες γραμμές (guidance) του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA). Eν συνεχεία, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε εθνικές κατευθυντήριες οδηγίες (14/11/2023 και 16/4/2024) προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και τους οδηγούς των οχημάτων, για τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με τα πλοία της ακτοπλοΐας, με σκοπό την ενημέρωση, την πρόληψη και τον περιορισμό των πιθανών κινδύνων. Ειδικότερα, ως προς τη μεταφορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι ως άνω οδηγίες αναφέρουν:
1.Τον έλεγχο θερμοκρασίας και κατάστασης φόρτισης:
• Στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα, πρέπει να ελέγχεται η θερμοκρασία των συσσωρευτών και η φόρτισή τους να μην υπερβαίνει το 40% της χωρητικότητάς τους.
2. Την απαγόρευση φόρτισης κατά την διάρκεια του πλου:
• Απαγορεύεται η φόρτιση των οχημάτων κατά τη διάρκεια του πλου.
3.Τα προληπτικά μέτρα για την αποφυγή βλαβών:
• Απαγορεύεται η φόρτωση οχημάτων που παρουσιάζουν βλάβες στο σύστημα τροφοδοσίας ή στις μπαταρίες τους.