Ασφαλής οδήγηση: 10 συμβουλές για να οδηγούμε καλύτερα

Ασφαλής οδήγηση: 10 συμβουλές για να οδηγούμε καλύτερα

Για πολλούς από εμάς, τα μαθήματα οδήγησης ίσως αποτελούν μια μακρινή ανάμνηση. Θα αδράξουμε, όμως, την ευκαιρία για να θυμηθούμε οι παλιοί και να μάθουμε λίγο περισσότερο οι νέοι τις πρακτικές ασφαλούς οδήγησης.

Ας μην ξεχνάμε, λοιπόν, τι πρέπει να προσέχουμε σε κάθε μας διαδρομή.

Κρατάμε αποστάσεις
Αφήνουμε αρκετό χώρο μεταξύ του αυτοκινήτου μας και του προπορευόμενου οχήματος, έτσι ώστε να είμαστε πάντα προετοιμασμένοι για ένα απότομο φρενάρισμα. Ένας εμπειρικός κανόνας είναι να διατηρούμε απόσταση τουλάχιστον τριών δευτερολέπτων μεταξύ μας. Σε περίπτωση κακοκαιρίας, θυμόμαστε να αφήνουμε τουλάχιστον ένα επιπλέον δευτερόλεπτο ή και περισσότερο.

Προσέχουμε κατά το φρενάρισμα
Θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί όταν χρησιμοποιούμε υπερβολικά και απότομα τα φρένα. Αντίθετα, είναι σημαντικό να δίνουμε προσοχή και να βλέπουμε μακριά στο δρόμο, ώστε να προβλέπουμε και να ρυθμίζουμε ανάλογα την ταχύτητά μας, χρησιμοποιώντας τα φρένα μόνο όταν είναι απαραίτητο.

Εφόσον διατηρούμε απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, πιθανότατα θα έχουμε τη δυνατότητα να δούμε πότε μειώνει την ταχύτητά του και, επομένως, θα μπορούμε να αφήνουμε εγκαίρως το γκάζι. Εάν έχουμε συνεχώς το πόδι μας στο φρένο, οι οδηγοί πίσω μας δεν θα μπορούν να καταλάβουν πότε επιβραδύνουμε πραγματικά.

 

Δίνουμε προσοχή στα τυφλά σημεία
Ας θυμηθούμε πού βρίσκονται τα τυφλά σημεία στο αυτοκίνητό μας και να τα ελέγξουμε πριν στρίψουμε ή αλλάξουμε λωρίδα. Μαντεύουμε τα τυφλά σημεία των άλλων αυτοκινήτων και είμαστε προετοιμασμένοι στην περίπτωση που δεν μας είδαν.

(Ξανά)Ρυθμίζουμε τους πλευρικούς καθρέφτες
Πολλοί οδηγοί έχουν διδαχθεί ότι πρέπει να βλέπουν μέρος του αυτοκινήτου τους στους πλαϊνούς καθρέφτες ενώ οδηγούν. Κάτι που δεν το κάνουν. Καλό θα είναι να τοποθετήσουμε τον καθρέφτη σε γωνία ελαφρώς προς τα έξω, βλέποντας τόσο μέρος του αυτοκινήτου μας και περισσότερο δρόμο.

Ελέγχουμε τη συμπεριφορά μας
Οι άνθρωποι κάνουν λάθη και τα κάνουν αναπόφευκτα όταν οδηγούν. Αν κάποιος δεν ανάψει το φλας π.χ. αλλάζοντας λωρίδα, όπως θα έπρεπε, αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία για να χάσουμε την ψυχραιμία μας.

Ας οδηγούμε προσεκτικά και με ηρεμία αψηφώντας περιστατικά που ενδεχομένως μας προκαλέσουν αρνητικά συναισθήματα και ας είμαστε προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε παραλείψεις ή λάθη των άλλων οδηγών.

Χρησιμοποιούμε πάντα τα φλας
Είναι απαραίτητο να ανάβουμε τα φλας για να δίνουμε σήμα σε άλλους οδηγούς (αλλά και στους πεζούς) ότι σκοπεύουμε να στρίψουμε ή να αλλάξουμε λωρίδα. Είναι σημαντικό να το κάνουμε ακόμη κι αν δεν ακολουθεί άλλο αυτοκίνητο. Μόνο έτσι θα μας γίνει συνήθεια.

Αφού ελέγξουμε τα τυφλά σημεία και στρίψουμε, μπορούμε να ακούσουμε για να βεβαιωθούμε ότι το φλας έσβησε ή να ρίξουμε μια ματιά στο ταμπλό για να το επιβεβαιώσουμε. Αν συνεχίζουμε την πορεία με το φλας αναμμένο χωρίς να σκοπεύουμε να στρίψουμε, προκαλούμε σύγχυση στους άλλους οδηγούς και στους πεζούς καθώς δεν αποτυπώνεται σωστά η κίνηση που θέλουμε να πραγματοποιήσουμε.

Μαθαίνουμε τι να κάνουμε σε μια διαδικασία στάσης τεσσάρων κατευθύνσεων
Το πρώτο όχημα που θα σταματήσει τελείως στη διασταύρωση έχει δικαίωμα διέλευσης. Εάν τα δύο οχήματα φτάσουν ταυτόχρονα και είναι αντικριστά, το αυτοκίνητο που στρίβει αριστερά πρέπει να παραχωρήσει την προτεραιότητα σε αυτό που έρχεται προς την κατεύθυνσή του. Εάν τα δύο οχήματα φτάσουν ταυτόχρονα και είναι κάθετα, το δικαίωμα διέλευσης πηγαίνει στο αυτοκίνητο στα δεξιά.

Όταν στρίβουμε, μένουμε στη λωρίδα μας
Εάν οδηγούμε σε δρόμο με περισσότερες από μια λωρίδες και στρίβουμε, φροντίζουμε να μένουμε στη δική μας λωρίδα. Όταν στρίβουμε δεξιά, δεν επιτρέπεται να εισέλθουμε στην αριστερή λωρίδα Οι ίδιοι κανόνες ισχύουν και όταν στρίβουμε αριστερά.

Αποφεύγουμε την αριστερή λωρίδα εάν οδηγούμε με χαμηλή ταχύτητα
Η αριστερή λωρίδα ή αυτή της προσπέρασης στην εθνική προορίζεται ειδικά για προσπέραση και δεν πρέπει να μένουμε εκεί. Αφού προσπεράσουμε το όχημα που θέλουμε, επιστρέφουμε στη δεξιά λωρίδα για να επιτρέψουμε και σε άλλους οδηγούς να χρησιμοποιήσουν τη λωρίδα προσπέρασης. Η αργή οδήγηση σε αυτή τη λωρίδα ενθαρρύνει άλλους οδηγούς να μας προσπεράσουν από δεξιά (χωρίς ασφάλεια).

Δεν κινούμαστε στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.)
Η λωρίδα αυτή είναι σχεδιασμένη για έκτακτη στάση ανάγκης από κάποιον οδηγό ή για να κινούνται εκεί τα οχήματα οδικής αρωγής, νοσοκομειακά, περιπολικά, πυροσβεστικά κ.λπ. Όποιος κινείται εκεί άσκοπα εμποδίζει την κυκλοφορία των οχημάτων που την χρησιμοποιούν για επείγουσες καταστάσεις.

Ακολουθώντας όλοι τις ίδιες πρακτικές και εφαρμόζοντας σωστά τους κανόνες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, θα συνεισφέρουμε στο να υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια στους δρόμους.

 blog.ergohellas.gr 

Related Articles