Air Condition αυτοκινήτου και καλοκαίρι – Σωστή συντήρηση και κόστος κατανάλωσης

Air Condition αυτοκινήτου και καλοκαίρι – Σωστή συντήρηση και κόστος κατανάλωσης

Το καλοκαίρι έ η οδήγηση με κλιματισμό είναι απαραίτητη. Η σωστή απολύμανση και συντήρηση στο σύστημα κλιματισμού είναι αναγκαία  για να μπορούμε να έχουμε καθαρό ψυχρό αέρα χωρίς κίνδυνο μόλυνσης.

Eπομένως  το σύστημα κλιματισμού θα πρέπει να λειτουργεί σωστά, μιας και αποτελεί βασικό παράγοντα και για την οδική ασφάλεια.

Οι βασικές περιπτώσεις βλαβών είναι οι παρακάτω:

-Aν δεν βγαίνει κρύος αέρας από τους αεραγωγούς, το πρόβλημα μπορεί να εντοπίζεται στα χαμηλά επίπεδα του ψυκτικού υγρού (φρέον), σε έναν ελαττωματικό συμπιεστή ή σε κάποια διαρροή του κυκλώματος. Πριν συμπληρώσουμε όμως φρέον, θα πρέπει πρώτα να εντοπίσουμε και να επιδιορθώσουμε τυχόν πρόβλημα στο κύκλωμα.

-Εάν το σύστημα κλιματισμού φυσάει κατά διαστήματα ζεστό και κρύο, υπάρχει ενδεχόμενο να υπάρχει υγρασία στο κύκλωμα. Η λύση εντοπίζεται στον καθαρισμό του κυκλώματος με αντλία κενού. Εάν και πάλι δεν διορθωθεί, τότε μάλλον υπάρχει πρόβλημα στο ηλεκτρικό κύκλωμα του κλιματιστικού.

 

-Εάν το σύστημα κλιματισμού κάνει θόρυβο, τότε μάλλον υπάρχει πρόβλημα με τον συμπιεστή του συστήματος, ή ακόμα να εντοπίζεται θέμα με τις σωληνώσεις του ή άλλα μέρη του κυκλώματος.

-Ακόμα, υπάρχει ενδεχόμενο το κλιματιστικό να μυρίζει όταν λειτουργεί, κάτι που δείχνει την ύπαρξη βακτηρίων στους αεραγωγούς. Εάν δεν το καθαρίσουμ ε, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να προκληθούν προβλήματα υγείας στον οδηγό και τους επιβαίνοντες.

Το κόστος 

Η λειτουργία του air condition επιβαρύνει τον κινητήρα καθώς συνδέεται και μάλιστα με φυσικό τρόπο με αυτόν.

-Σύμφωνα με τον ADAC, σε συνθήκες λιγότερο ευνοϊκές, όπως αυτές που επικρατούν μέσα στην πόλη, το air condition μέσα στην πόλη αυξάνει την κατανάλωση έως και 20%, κάτι που στην πράξη μπορεί να μεταφραστεί σε έως και 2,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

-H επιβάρυνση του συστήματος κλιματισμού μειώνεται όσο το έργο του κινητήρα γίνεται πιο εύκολο. Στον αυτοκινητόδρομο, αυτό που θα κληθείτε να πληρώσετε είναι σχεδόν το 6% της μέσης κατανάλωσης καυσίμου.

-Σε κατάσταση «ρελαντί»  ένας κινητήρας καταναλώνει περίπου 0,7 λίτρα/ώρα, ωστόσο, στην περίπτωση που έχουμε θέσει σε λειτουργία το σύστημα κλιματισμού, η κατανάλωση ξεπερνά σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα το 1,0 λίτρο/ώρα.

Πώς να μειώσω την κατανάλωση;

-Η επιλογή της «σωστής» θερμοκρασίας μπορεί  να μειώσει και μάλιστα σημαντικά το κόστος χρήσης του συστήματος κλιματισμού. Ειδικότερα επιλέγοντας τη θερμοκρασία των 23 βαθμών Κελσίου, αντί των 19 βαθμών Κελσίου, θα περιορίσουμε τη λειτουργία του συμπιεστή και κατά συνέπεια την επιβάρυνση που δέχεται ο κινητήρας

-Ένα ακόμα «τρικ» ώστε να μειώσουμε τις ανάγκες ψύξης του αέρα είναι να ενεργοποιήσουμε χειροκίνητα την ανακύκλωση,  στην περίπτωση που έξω η θερμοκρασία είναι πολύ υψηλή.

-To  χρώμα του αμαξώματος μπορεί επίσης να επηρεάσει τον βαθμό αναθέρμανσης της καμπίνας από την ηλιακή ακτινοβολία, καθώς έρευνες έχουν αποδείξει ότι τα σκουρόχρωμα χρώματα επιβαρύνουν έως και 2 βαθμούς Κελσίου τη θερμοκρασία το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου.

 autoplanet.gr

Related Articles