Ο λόγος που δεν πρέπει να γεμίζουμε το πορτ-μπαγκάζ και τι λέει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας

Ο λόγος που δεν πρέπει να γεμίζουμε το πορτ-μπαγκάζ και τι λέει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας

Δυστυχώς αρκετοί είναι οι οδηγοί που έχουν την συνήθεια να γεμίζουν το πορτ-μπαγκαζ του αυτοκινήτου τους, χωρίς ίσως οι περισσότεροι να γνωρίζουν ότι αποτελεί μια πολύ επικίνδυνη συνήθεια και μάλιστα τιμωρείται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, καθώς υπάρχει κίνδυνος τροχαίου δυστυχήματος.

Η διαδικασία φόρτωσης του αυτοκινήτου διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες που έχουν καθοριστεί τόσο από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου αλλά και από το Νόμο, με σκοπό την ασφάλεια των επιβατών του οχήματος αλλά και των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου.

Κίνδυνος τροχαίου

Ένα αντικείμενο που είναι τοποθετημένο άτακτα στην εταζέρα δυσχεραίνει σε τεράστιο βαθμό του έργο του οδηγού και μπορεί να αποτελέσει αιτία πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος. Η κατάληψη της εταζέρας από μεγάλα αντικείμενα ή η αφαίρεσή της για την αξιοποίηση και του παραμικρού χώρου στο πορτμπαγκάζ  εμποδίζoυν την ορατότητα του οδηγού προς τα πίσω.

Ακόμα, τα αντικείμενα που υπάρχουν στην οροφή, σε μια ενδεχόμενη σύγκρουση είναι πολύ πιθανόν να εκσφενδονιστούν προκαλώντας σοβαρό τραυματισμό στον οδηγό ή τους επιβάτες.
Πρόστιμο στους παραβάτες

 

Τι αναφέρει ο ΚΟΚ

Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), «το φορτίο του οχήματος πρέπει να τακτοποιείται και να στοιβάζεται κατά τρόπον ώστε:

  • να μην εκτίθεται σε κίνδυνο πρόσωπα και να μην προκαλούνται ζημιές από διαρροή ή πτώση αυτού στην οδό,
  • να μην περιορίζεται ή παρεμποδίζεται η ορατότητα του οδηγού, να μην εμποδίζεται η οδήγηση του οχήματος και να μη μειώνεται η σταθερότητα αυτού.

Ο ΚΟΚ αναφέρει ότι ο κάτοχος ή ο οδηγός, που κυκλοφορεί όχημα με υπέρβαση του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους του ή επικίνδυνα φορτωμένο, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ. Σε περίπτωση επικίνδυνης φόρτωσης, επιβάλλεται και ακινητοποίηση του οχήματος.

Related Articles