Έλληνες πιλότοι επίδειξης από το κόκπιτ του ελληνικού Spitfire MJ 755 της Πολεμικής Αεροπορίας

Έλληνες πιλότοι επίδειξης από το κόκπιτ του ελληνικού Spitfire MJ 755 της Πολεμικής Αεροπορίας

Από τον Νοέμβριο του 2021 και μετά τις σόλο πτήσεις τους που οδήγησαν στην απαραίτητη πιστοποίηση, τον ήχο των 1.700 ίππων του V12 κινητήρα της Rolls-Royce που κινεί το Spitfire MJ 755 της Πολεμικής Αεροπορίας, ακούνε πλέον στο πιλοτήριο τους δύο έμπειροι Έλληνες χειριστές. Είναι οι πιλότοι που πήραν την σκυτάλη από τον Βρετανό πιλότο Dan Griffith και έχουν ήδη τις πρώτες τους δημόσιες επιδείξεις.

“Είναι ότι πιο όμορφο θα μπορούσα να κάνω στο πλαίσιο της Πολεμικής Αεροπορίας. Τα συναισθήματα όταν πετάς με το Spitfire MJ 755 είναι μοναδικά, ανεπανάληπτα, απερίγραπτα. Είναι ότι πιο όμορφο έχω πετάξει. Μόνο που το βλέπεις και το ακούς… Αυτό το αεροπλάνο είναι ένας μύθος. Για εμάς που το πετάμε είναι και τιμή και καμάρι αλλά και τεράστια ευθύνη,” απάντησε ο επισμηναγός (Ι) Τσάλης Θεόδωρος, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104.9FM”, αναφερόμενος στην μέχρι τώρα εμπειρία του στο πιλοτήριο του Spitfire MJ 755. Πρόκειται για το ιστορικό Spitfire, που από στατικό έκθεμα στο Μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας χάρη στο κοινωφελές ίδρυμα “ΙΚΑΡΟΣ”, τον πρόεδρο του κ. Peter Livanos και την χρηματοδότηση όλων των εξόδων για την ανακατασκευή του στο Biggin Hill της Μεγάλης Βρετανίας, μετά από τις απαραίτητες εγκρίσεις της ΠΑ, πέταξε ξανά στους ελληνικούς ουρανούς.

Όπως εξηγεί ο Έλληνας χειριστής για την επιλογή των δύο πιλότων που θα έπρεπε να μπορούν να συμμετέχουν σε επιδείξεις και όχι μόνο με το Spitfire MJ 755, οι προϋποθέσεις που έθεσε η ελληνική Πολεμική Αεροπορία ήταν αυστηρές. Αυτές αφορούσαν ουσιαστικά πιλότους που χειρίζονται τα αεροσκάφη PZL, πιλότους με “τουλάχιστον 500 ώρες σε αεροπλάνα taildrager, αεροπλάνα δηλαδή με βακτηρία – το “κουταλάκι” της ουράς, ένα συγκεκριμένο είδος συστήματος προσγείωσης”, εξήγησε ο κ. Τσάλης ενώ ταυτόχρονα η ΠΑ της χώρας απαιτούσε οι υποψήφιοι πιλότοι να έχουν και την ιδιότητα του εκπαιδευτή, κριτήριο που τελικά πληρούσαν και οι δύο επιλεχθέντες.

“Είναι το αεροπλάνο που άλλαξε την ιστορία του κόσμου”

Συγκυβερνήτης αρχικά στα αεροσκάφη Canadair, στη συνέχεια από το 2010 μέχρι και σήμερα χειριστής των αεροσκαφών PZL με περισσότερες από 1300 ώρες πτήσης, o επισμηναγός μαζί με τον συνάδελφο του Νίκο Ζαχαράκη εδώ και 12 μήνες είναι εκείνοι που πετούν το αναγεννημένο μετά από την πρωτοβουλία του “ΙΚΑΡΟΣ”, αεροσκάφος με την 68χρονη ιστορία. “Είναι ένα ελληνικό αεροσκάφος, είναι και 95% αυθεντικό ως αεροσκάφος, από τα πιο original στον κόσμο, οπότε καταλαβαίνετε πως και οι ευθύνες που ΄βαραίνουν’ τις πλάτες μας είναι τεράστιες”, λέει ο Έλληνας χειριστής που έχει φτάσει τις 40 ώρες πτήσης με τον θρυλικό μαχητικό-πρωταγωνιστή στη Μάχης της Αγγλίας του 1940.

 

Πως πετάει; “Αυτό που κάνει το συγκεκριμένο αεροσκάφος να ξεχωρίζει είναι η μοναδικότητά του. Ευέλικτο στον αέρα, πετάει πάρα πολύ όμορφα. Το MJ 755 είναι πολύ φιλικό προς τον χρήστη, υπέροχο στον αέρα. Η μόνη του δυσκολία είναι στην προσγείωση και στην τροχοδρόμηση. Εκεί υπάρχουν τα… ζόρια. Είναι το αεροπλάνο που άλλαξε την ιστορία του κόσμου”, εξηγεί ο Έλληνας πιλότος. Μια αξέχαστη στιγμή ήρθε για τον επισμηναγό τον περασμένο Μάρτιο. “Ετυχε να πετάξω και στην φετινή παρέλαση της 25ης Μαρτίου. Είναι συναίσθημα μοναδικό να πετάς πάνω από την Ακρόπολη με ένα αεροπλάνο που κατασκευάστηκε το 1943…”, είπε ο πιλότος της ΠΑ που περιέγραψε πως η παρουσία και μόνο του Spitfire MJ 755 σε ένα αεροδρόμιο είναι χαρά, “πόσο μάλλον το να είσαι μέσα του”, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.

Σχετικά Άρθρα