Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί, Αξιότιμοι κ.κ. Βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων, Αξιότιμοι κ.κ. Αρχηγοί
1. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών – Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ, παρακολουθεί με μεγάλη προσοχή, από κοινού με την Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Λέσβου (ΕΣΠΕΕΛΕΣ), τα γεγονότα που εξελίσσονται στο νησί της Λέσβου, με την συμμετοχή προσωπικού και την συνδρομή μηχανημάτων του Στρατού Ξηράς, στην κατασκευή επιπλέον χώρων στέγασης για τους πρόσφυγες και μετανάστες, στην υπάρχουσα δομή φιλοξενίας, στην τοποθεσία του ΚΥΤ Μαυροβουνίου στο Καρά Τεπέ.
2. Σε μια περίοδο κατά την οποία τα στελέχη των Στρατιωτικών Μονάδων της 98 ΑΔΤΕ έχουν συνδράμει ήδη όλο το καλοκαίρι σε περίπολα πυρασφαλείας, με συνεχείς υπηρεσίες επιτήρησης, διατίθενται ως οδηγοί – διασώστες στο ΕΚΑΒ, επιπλέον των προβλεπόμενων υπηρεσιών τους που δεν είναι και λίγες στο φυσικό τους χώρο που είναι τα στρατόπεδα, κλήθηκαν κατόπιν σχετικής διαταγής της 98 ΑΔΤΕ να συμμετέχουν από την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου έως και σήμερα, στο στήσιμο σκηνών και στη διαμόρφωση του χώρου με στρατιωτικά μηχανήματα, εργαζόμενοι ασταμάτητα σε 7ωρες βάρδιες σε εργασίες οι οποίες εκφεύγουν τελείως των καθηκόντων τους προκειμένου να καλύψουν για άλλη μια φορά, την ανεπάρκεια του Κρατικού Μηχανισμού, των Υπηρεσιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Υπηρεσιών του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου καθώς και του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.
3. Χαρακτηριστικό είναι και το σχετικό άρθρο σε τοπικό ηλεκτρονικό μέσο επικοινωνίας της Λέσβου («ΣΤΟ ΝΗΣΙ» ) με τίτλο «Επί ποδός κι ο Στρατός για να χωρέσει κόσμο ο καταυλισμός του Καρά Τεπέ!»
όπου τονίζεται ότι «με προφορική εντολή του στρατού, ΕΠΟΠ και ΟΒΑ (Οπλίτες Βραχείας Ανακατάταξης) βάζουν πλάτη από το πρωί της Πέμπτης στον καταυλισμό του Καρά Τεπέ για να στηθούν τρεις μεγάλοι χώροι Rub Hall που θα μπορούν να φιλοξενήσουν 300 άτομα». Η συμμετοχή του προσωπικού είναι σε 2 βάρδιες (0700 – 1330 / 1330 – 1900) με τις προγραμματισμένες υποχρεώσεις στις Στρατιωτικές Μονάδες να επιβαρύνουν το εναπομείναν προσωπικό ασφαλείας.
4. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι αν και η διαχείριση του ΚΥΤ-ΚΕΔ Λέσβου δεν είναι πλέον στη δικαιοδοσία – υποχρεώσεις των Ενόπλων Δυνάμεων από 01 Ιανουαρίου του 2022, φαίνεται και από τις δημοσιευμένες φωτογραφίες στο τύπο, ότι τόσο ο αρμόδιος Δήμος, όσο και η Διεύθυνση του Κέντρου Υποδοχής και Ταυτοποίησης (Κ.Υ.Τ.) δεν διαθέτει ως όφειλε το προσωπικό του, για την κατασκευή των χώρων διαμονής με αποτέλεσμα να εργάζεται μόνο το στρατιωτικό προσωπικό το οποίο ξεκίνησε να «βάλει πλάτη» και κατέληξε να αντικαταστήσει τους εργαζόμενους του Δήμου και του ΚΥΤ.
5. Υπενθυμίζουμε την πρόσφατη επίσημη τοποθέτηση της Κυβέρνησης, δια στόματος του τέως Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Νικολάου Παναγιωτόπουλου, παρουσία του τότε Υπουργού Μετανάστευσης & Ασύλου κ. Ν. Μηταράκη, για την απεμπλοκή των ΕΔ από τη διαχείριση του Μεταναστευτικού την 4η Ιανουαρίου 2022,
https://www.mod.mil.gr/synantisi-yetha-n-panagiotopoyloy-ton-ypoyrgo-metanasteysis-amp-asyloy-n/ και με αφορμή την από 31 Δεκεμβρίου 2021 λήξη της εμπλοκής των Ενόπλων Δυνάμενων από την διαχείριση δομών φιλοξενίας αιτούντων άσυλο και την άρση ισχύος των ειδικών διατάξεων που αφορούσαν στην διαχείριση της μεταναστευτικής κρίσης, πλέον των άλλων τόνισε:
« Όπως ξέρετε, οι Ένοπλες Δυνάμεις ήταν κατά νόμο αρμόδιες, μεταξύ άλλων και για την σίτιση των προσφύγων και μεταναστών στις Δομές που είχαν δημιουργηθεί, για τη δημιουργία και κατασκευή Δομών (ΚΥΤ, δομές υποδοχής Μεταναστών και Προσφύγων, κλπ.), για την υγειονομική περίθαλψη, για τη μεταφορά υλικών και αναλωσίμων προς τις Δομές αυτές. Είχαν επωμισθεί σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητά του μεταναστευτικού.
Η Κυβέρνηση έκρινε και ο Υπουργός το υλοποίησε ότι παρά την ευσυνειδησία που επιδείχθηκε όπως επιδεικνύεται πάντα από τις Ένοπλες Δυνάμεις στη διαχείριση αυτού του ζητήματος, εν τούτοις, η κύρια αποστολή τους είναι διαφορετική. Έτσι κι αλλιώς εξετέλεσαν, όπως συνεχίζουν να εκτελούν την κύρια αποστολή τους, που είναι η υπεράσπιση της εδαφικής ακεραιότητας, ανεξαρτησίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Πατρίδας, αυτή είναι και η αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων. Κι έτσι χάρη στον προσεκτικό σχεδιασμό και την εφαρμογή και υλοποίηση του κύριου Υπουργού γιατί δεν αρκεί μόνο να σχεδιάζεις, αλλά και να υλοποιείς, τουλάχιστον αυτό θέλουμε να πιστεύουμε εμείς στην Κυβέρνηση έχουν δημιουργηθεί οι συνθήκες έτσι ώστε να μην είναι απαραίτητες οι Ένοπλες Δυνάμεις στην καθημερινή διαχείριση του Μεταναστευτικού».
6. Κατόπιν των παραπάνω εύλογα τίθενται τα παρακάτω ερωτήματα προς τον ΥΕΘΑ:
α. Έχει αλλάξει κάτι από την τελευταία νομοθετική ρύθμιση όπου από τις 31 Δεκεμβρίου 2021 υπήρξε λήξη της εμπλοκής των Ενόπλων Δυνάμενων από την διαχείριση δομών φιλοξενίας αιτούντων άσυλο και την άρση ισχύος των ειδικών διατάξεων που αφορούσαν στην διαχείριση της μεταναστευτικής κρίσης σύμφωνα με το σχετικό;
β. Με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν τα στελέχη των ΕΔ να συμμετάσχουν ενεργά στην δημιουργία νέων χώρων εγκατάστασης στην ήδη υπάρχουσα δομή του ΚΥΤ Μαυροβουνίου; Υπήρξε διαταγή – έγκριση από το ΥΠΕΘΑ για την εμπλοκή των συναδέλφων μας;
γ. Υπάρχει νομική κάλυψη προστασίας των συναδέλφων μας για την συγκεκριμένη δράση ή αποτελεί απλά την ικανοποίηση αιτημάτων διαφόρων τοπικών παραγόντων της αυτοδιοίκησης; Εάν δεν υπάρχει η νομική κάλυψη μετά και την απεμπλοκή των ΕΔ από τη διαχείριση του Μεταναστευτικού, όπως τονίστηκε παραπάνω, θα απαντηθούν τα ερωτήματα του πώς, πού, από ποιόν και με ποιον τρόπο γίνεται η διάθεση του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων στο αίτημα του οποιουδήποτε φορέα που είναι άσχετος με τη δομή των Ενόπλων Δυνάμεων;
δ. Το σύνολο του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, κλήθηκαν να συμβάλουν στο έργο των υπαλλήλων του ΚΥΤ επικουρικά ή εργάστηκαν εξολοκλήρου (όπως μας μεταφέρει αλλά και οι φωτογραφίες μαρτυρούν) μόνοι τους χωρίς την παραμικρή συμβολή των εργαζομένων του ΚΥΤ που είναι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι καθώς είναι ο χώρος εργασίας τους;
ε. Έχει προβλεφθεί η αυτονόητη Διοικητική Μέριμνα (νερό, τροφή, ξεκούραση κτλ) καθώς και η παρουσία κατάλληλου υγειονομικού προσωπικού και μέσων ώστε να συνδράμει σε περίπτωση ατυχήματος, αδιαθεσίας κλπ;
στ. Έχει προβλεφθεί η οικονομική αποζημίωση των εμπλεκομένων, για πρόσθετη αμοιβή σε όλους τους συναδέλφους όλων των προελεύσεων, σε περίπτωση που κληθούν να εργασθούν υπερωριακά πέραν του προβλεπόμενου χρόνου εργασίας τους;
Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί, Αξιότιμοι κ.κ. Βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων, Αξιότιμοι κ.κ. Αρχηγοί
7. Η ικανότητα των ΕΔ να ανταποκρίνονται σε κάθε δύσκολη αποστολή που τους ανατίθεται, δεν αποτελεί άλλοθι στην χρησιμοποίησή τους σε ανάγκες που αδυνατούν να υλοποιήσουν έτερα Υπουργεία. Κάθε τέτοια εμπλοκή στερεί πολύτιμους πόρους από την πολεμική μηχανή της χώρας μας και εμποδίζει την ομαλή της λειτουργία.
Ως εκ τούτου απαιτούμε μεγαλύτερο σεβασμό τόσο στην εργασιακή ομάδα που ονομάζεται Ένοπλες Δυνάμεις όσο και στο έργο που παράγουν καθημερινά σε τομείς εκτός αποστολής τους προκειμένου να συνδράμουν σε υπηρεσίες που η ανικανότητα κάποιων, τις έχει καταστήσει διαχρονικά ανίκανες να επιτύχουν την αποστολή τους.
8. Ως Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών – ΠΟΜΕΝΣ, απαιτούμε την ακύρωση της συγκεκριμένης εμπλοκής ως αδιανόητη και προσβλητική και ζητούμε από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας το αυτονόητο. Να σταματήσει να διοχετεύει πολύτιμο έμψυχο υλικό σε εμπλοκές που ουδεμία σχέση έχουν με την αποστολή του, απαξιώνοντας τους συναδέλφους μας και καταντώντας τους να αντιμετωπίζονται από την Ελληνική πολιτεία ως εργαζόμενους «παντός καιρού».
9. Χειριστής θέματος, Αντιπρόεδρος Μέριμνας Προσωπικού: Αντισμήναρχος (ΤΣΕ) Νικόλαος Παναγιωτίδης, τηλ. 6983 503377.
Μετά τιμής
Για την Εκτελεστική Γραμματεία
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ | Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ |
Δημήτριος Ρώτας
Ασμχος (ΥΔΚ) |
Γεώργιος Κυριακάκης
Ανχης (ΕΜ) |