Σε εξέλιξη βρίσκεται το στρατηγικό σχέδιο της κυβέρνησης για την αναβάθμιση της ασφάλειας των λιμανιών της Ελλάδας, σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστο Στυλιανίδη. Όπως είπε, έχουν βρεθεί οι πρώτες χρηματοδοτήσεις ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ, από τα συνολικά 5 δισεκατομμύρια που απαιτούνται σε βάθος 20ετίας.
Τοποθετούμενος στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, κατά την πρώτη ημέρα επεξεργασίας του νομοσχεδίου, με τίτλο «Κύρωση της από 24 Μαΐου 2024 Συμφωνίας Τροποποίησης της από 2 Φεβρουαρίου 2018 «Σύμβασης Παραχώρησης αναφορικά με την Χρήση και την Εκμετάλλευση Ορισμένων Χώρων και Περιουσιακών Στοιχείων εντός του Λιμένος Θεσσαλονίκης» μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.»», ο κ. Στυλιανίδης πρόσθεσε σχετικά ότι, «δίνουμε 25 εκατομμύρια για το ISPS (=Ασφάλεια Πλοίων & Λιμενικών Εγκαταστάσεων) και στη Μυτιλήνη».
Αναφερόμενος στην τροποποίηση της σύμβασης για τον ΟΛΘ, για την οποία ζήτησε τη συναίνεση των κομμάτων, ο κ. Στυλιανίδης είπε ότι η προβλεπόμενη πενταετής παράταση, κινείται στο επίπεδο των υποχρεωτικών επενδύσεων που προέβλεπε η σύμβαση, και την έναρξη της υποχρέωσης επίτευξης των ελάχιστων επιπέδων διακίνησης σταθμού συμβατικού φορτίου. Επίσης, στο επίπεδο που αφορά στα λιμενικά έργα και συγκεκριμένα στην έγκριση τεχνικών μελετών που εκτελούνται εντός της λιμενικής ζώνης του λιμένα Θεσσαλονίκης, προκειμένου, και για αυτές, να διευρύνεται η διαδικασία fast track έγκρισης που υπάγεται σε αυτή κάθε έργο που συντελείται από τον ΟΛΘ ΑΕ για λογαριασμό της, και περιλαμβάνεται βέβαια και το MASTERPLAN.
Την επιφύλαξή του για την ολομέλεια διατύπωσε ο εισηγητής της μειοψηφίας Χρ. Γιαννούλης σημειώνοντας το νομοσχέδιο δεν παρέχει καμία πειστική εξήγηση για την αιτία των καθυστερήσεων, ενώ ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Σ. Φάμελλος είπε ότι οι επιπτώσεις από τις επιλογές της κυβέρνησης στον ΟΛΘ είναι η καθυστέρηση της ανάπτυξης, της εργασίας, και της οικονομίας σε όλη τη Β. Ελλάδα.
Ο αγορητής του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Στ. Μιχαηλίδης επιφυλάχθηκε επίσης για την ολομέλεια, και είπε ότι «δεν μπορούμε να υπογράφουμε παραχώρηση, εγώ θα έλεγα καθολική πώληση, ξεπούλημα ενός λιμανιού και μετά να αρχίσουμε κάθε χρόνο να φέρνουμε και μια τροποποίηση βελτιωτική όχι, επ’ ωφελεία της πολιτείας, επ’ ωφελεία του επενδυτή».
Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκε ο αγορητής του ΚΚΕ, Ιω. Δελής σύμφωνα με τον οποίο, ενώ καθυστερούν οι επενδύσεις του ιδιώτη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, φαίνεται ότι τα πιο κερδοφόρα κομμάτια του ΟΛΘ προχωρούν κανονικά και αναπτύσσονται.
Στην ανάγκη να δοθεί ιδιαίτερη μέριμνα στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και του «πολύπαθου λιμένα της, αλλά και της Μακεδονίας εν γένει, ούτως ώστε να εδραιώσει τη θέση της στη διεθνή οικονομική δραστηριότητα», αναφέρθηκε η αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης Μ. Αθανασίου η οποία εξέφρασε επίσης την επιφύλαξή της.
Τα δημοσιονομικά έσοδα έχουν ήδη επηρεαστεί αρνητικά και θα συνεχίσουν να επηρεάζονται με την προτεινόμενη παράταση στην υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων είπε ο αγορητής της Νέας Αριστεράς Οζ. Φερχάτ.
Ο αγορητής της Νίκης, Κομν. Δελβερούδης είπε ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πρέπει να διατηρήσει το δημόσιο χαρακτήρα του, ενώ οι συμβάσεις που συνδέονται άμεσα με αυτό θα πρέπει να υπηρετούν πρωτίστως το δημόσιο συμφέρον.
«Με παρατάσεις δεν λύνονται τα προβλήματα που προκύπτουν από ιδιωτικοποιήσεις, οι οποίες δεν αποφέρουν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα» είπε ο αγορητής της Πλεύσης Ελευθερίας Αλ. Καζαμίας.
Τέλος, ο αγορητής της ΚΟ Σπαρτιάτες, Ιω. Κόντης, ο οποίος επιφυλάχθηκε για την ολομέλεια, είπε ότι στους τομείς -τη δημόσια υγεία, λιμάνια, αεροδρόμια- θα έπρεπε το κράτος να είναι παρών και όχι να τα απεμπολεί.