Η συντήρηση της μοτοσυκλέτας σας είναι πολύ σημαντική και την διατηρεί σε άριστη κατάσταση, για πολλά χρόνια.
Σε αντίθετη περίπτωση, αν παραμελήσετε τη συντήρηση της, τότε η μηχανή θα αρχίσει να βγάζει προβλήματα ενώ δεν θα είναι πλέον ασφαλής, όπως ήταν τον πρώτο καιρό.
Να ακολουθείτε πάντα το εγχειρίδιο τακτικής συντήρησης του κατασκευαστή σας και να μην παραλείπετε ποτέ τόσο τα προγραμματισμένα service όσο και ό,τι έκτακτο μπορεί να προκύψει.
Ακολουθούν χρήσιμες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να κρατάτε τη μηχανή σας σε άριστη κατάσταση, για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Έλεγχος και αλλαγή λαδιού
Το λάδι είναι ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία και συντήρηση του κινητήρα σας. Ψύχει τα εσωτερικά μέρη και δίνει ζωή σε όλη σας τη μηχανή.
Συνίσταται να αλλάζετε τα λάδια – μαζί με το φίλτρο λαδιού – τουλάχιστον 1 φορά το χρόνο ή κάθε 6.000 χιλιόμετρα αν κάνετε αρκετές διαδρομές.
Επίσης, αν οδηγείτε σε περιοχές με πολύ σκόνη, τότε η αλλαγή λαδιού και φίλτρου θα πρέπει να γίνεται πιο συχνά καθώς όλα αυτά εισέρχονται μέσα στο κινητήρα.
Να ελέγχετε την στάθμη του λαδιού κάθε 2 εβδομάδες και αν είναι χαμηλή να προσθέτετε από το ίδιο λάδι που υπάρχει ήδη μέσα και είναι με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.
Ιμάντας κίνησης
Ο ιμάντας μεταφέρει την κίνηση και την ισχύ από τον κινητήρα, στον πίσω τροχό της μηχανής. Είναι ίσως από τα πιο σημαντικά μέρα σε μια μηχανή – όπως επίσης και σε ένα αυτοκίνητο. Αν φθαρεί ή κοπεί ο ιμάντας, τότε δεν μπορεί να κινηθεί η μηχανή.
Η μηχανή σας, ανάλογα το μέγεθος και τα κυβικά, μπορεί να διαθέτει αλυσίδα ή ιμάντα χρονισμού. Αν έχετε αλυσίδα, καλό είναι να την λιπαίνετε αραιά και πού ενώ αν διαθέτετε ιμάντα, θα πρέπει να γίνεται ετήσιος τακτικός έλεγχος και αλλαγή περίπου στα 3 με 4 χρόνια, πάντα ανάλογα την κατάστασή του και τα χιλιόμετρα που κάνετε.
Έλεγχος ελαστικών
Χωρίς σωστή πίεση ελαστικών ή με φθαρμένα ελαστικά, κινδυνεύετε με τη μηχανή σας! Θα πρέπει να φροντίζετε τα ελαστικά σας να είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, φουσκωμένα όσο πρέπει και πάντα με αρκετό διαθέσιμο πέλμα.
Σωστή συντήρηση φρένων
Τα φρένα δεν είναι μόνο τα τακάκια και οι δίσκοι. Πέρα από αυτά, θα πρέπει να ελέγχετε και το υγρό των φρένων καθώς απαραίτητα χρειάζεται αλλαγή κάθε περίπου 2 χρόνια, καθώς χάνει τις ιδιότητές του.
Πριν ξεκινήσετε κάθε φορά τη βόλτα σας, δοκιμάστε τις μανέτες αν δουλεύουν καλά, αν έχουν επιστροφή μετά από πάτημα και αν προσφέρουν μέγιστη προστασία κατά το φρενάρισμα.
Καθαρισμός και αλλαγή φίλτρου αέρα
Το φίλτρο αέρα φιλτράρει όλα τα μικροσωματίδια και την σκόνη, πριν φτάσει ο αέρας στον κινητήρα. Για να γίνει η καύση του καυσίμου, ο κινητήρας πέρα από τη βενζίνη χρειάζεται και αέρα.
Το χάρτινο φίλτρο αέρα θα πρέπει να το αλλάζετε μια φορά το χρόνο ενώ αν έχετε ένα καλό επαναχρησιμοποιούμενο φίλτρο, τότε θα πρέπει να το φυσάτε και να το καθαρίζετε κάθε 12 μήνες.
Μην αφήνετε το ρεζερβουάρ άδειο
Μην αφήνετε ποτέ το ρεζερβουάρ να αδειάσει καθώς ό,τι υπάρχει μέσα στο ντεπόζιτο από μικροσκουπίδια θα κατευθυνθούν στο χώρο καύσης με πιθανό αποτέλεσμα ένα πρόβλημα στον κινητήρα.
Να έχετε πάντα αρκετό καύσιμο στο ρεζερβουάρ, ειδικά όταν αφήνετε το μηχανάκι για αρκετό διάστημα παρκαρισμένο.
Έλεγχος και αντικατάσταση μπαταρίας
Η μπαταρία στα μηχανάκια συνήθως έχει μια διάρκεια ζωής γύρω στα 2 χρόνια. Είναι αρκετά μικρές – ειδικά σε σχέση με τα αυτοκίνητα – και όσα μηχανάκια δεν έχουν μανιβέλα για να βάλουν μπρος (δηλαδή μηχανάκια συνήθως από 150 κυβικά και άνω), θα πρέπει να ελέγχουν αρκετά τακτικά την μπαταρία έτσι ώστε να μην μείνουν.
Ειδικότερα τα αυτόματα μηχανάκια τύπου scooter, δεν μπορούν να βάλουν μπρος με διαφορετικό τρόπο αν μείνουν από μπαταρία. Θα πρέπει είτε να έρθει κάποιος και να βάλει μπρος με καλώδια είτε να βγει η μπαταρία και να αλλαχτεί ή να φορτίσει.
Αν αφήσετε το μηχανάκι σας για μια μακρά περίοδο όπως π.χ. 1 μήνα, είναι πολύ πιθανόν να βρείτε την μπαταρία σας άδεια – ειδικά αν έχετε κάποιον συναγερμό ενεργό.
Φροντίστε να έχετε έναν φορτιστή μπαταριών στο σπίτι σας, έτσι ώστε σε μερικές ώρες να κάνετε την μπαταρία και πάλι ενεργή.
Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας είναι περιορισμένη , οπότε υπολογίστε ότι περίπου στους 24 μήνες θα χρειαστείτε καινούργια μπαταρία.