Οι πιο συχνές ερωτήσεις για όποιον ενδιαφέρεται να γίνει πιλότος

Οι πιο συχνές ερωτήσεις για όποιον ενδιαφέρεται να γίνει πιλότος

1.  Είναι εύκολο να μάθω να πετάω;

Για να μάθει κάποιος να πετάει χρειάζεται εκείνο που λέμε “μυαλό μέσου ανθρώπου”. Δεν απαιτείτε πτυχίο μαθηματικών (αλλά και οποιοδήποτε πτυχίο) παρά μόνο όρεξη και θέληση βασικά συστατικά σε οτιδήποτε κάνουμε!

2.  Μήπως είμαι πολύ μεγάλος για να μάθω να πατάω;

Εδώ υπάρχει η συνηθισμένη παρανόηση ότι η πτήση είναι για ανθρώπους νέους ή με τέλεια αντανακλαστικά. Καμία σχέση με την πραγματικότητα! Είναι σύνηθες πολλοί χειριστές να πετάνε μέχρι τα εβδομήντα τους χρόνια ή και περισσότερο. Υπάρχει η λάθος εικόνα που αρκετοί άνθρωποι έχουν δημιουργήσει ότι μετά την ηλικία των 30 με 35 δεν είναι ικανοί ή δεν έχουν τα αντανακλαστικά που απαιτούνται για να πετάξουν ένα Cessna ή Piper στον κύκλο. Γνωρίζω παραδείγματα  ανθρώπων που ξεκίνησαν και απέκτησαν πτυχίο στα πενήντα και εξήντα τους χρόνια. Ας μην ξεχνάμε ότι καθημερινά πετούν σε όλο τον κόσμο κυβερνήτες εμπορικών αεροσκαφών ηλικίας πενήντα, εξήντα ή και εξηνταπέντε χρόνων μεταφέροντας εκατοντάδες επιβάτες.

3.  Αν φοράω γυαλιά μπορώ να μάθω να πετάω;

Μπορεί κάποιος που φοράει γυαλιά ή φακούς επαφής να πετάει αρκεί η πάθηση να βρίσκετε εντός κάποιων ορίων. Τα όρια αυτά είναι μεγάλα της τάξης π.χ. των 4-5 βαθμών αν πρόκειται για υπερμετρωπία. 

4.  Είναι ασφαλές να πετάω; 

Οι στατιστικές αναφέρουν ότι το ασφαλέστερο μεταφορικό μέσο σήμερα είναι το αεροπλάνο (πιο επικίνδυνο το αυτοκίνητο)! Οι χειριστές που σχεδιάζουν προσεχτικά τις πτήσεις τους, έχουν αρκετά καύσιμα, αποφεύγουν επικίνδυνους ελιγμούς σε χαμηλό ύψος και αποφεύγουν τον άσχημο καιρό, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα απολαύσουν την πτήση για πολλά πολλά χρόνια. Πολύ σπάνια τα αεροπορικά ατυχήματα συνδέονται με άγνωστους κινδύνους. Αντίθετα αρκετά συχνά συνδέονται με την αποφυγή πιθανών γνωστών κινδύνων!

5.  Πόσο κοστίζει να γίνω πιλότος;

Το κόστος για να γίνει κάποιος πιλότος εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Το αεροπλάνο που θα εκπαιδευτεί, το αεροδρόμιο, τον καιρό, την διαθεσιμότητα και επιμέλεια του μαθητή, μεγάλα χρονικά κενά στην εκπαίδευση αποτελούν λόγους που επηρεάζουν το κόστος εκπαίδευσης. Κάποιος μαθητής που είναι διαθέσιμος για μάθημα κάθε τρεις εβδομάδες ή μία φορά τον μήνα θα χρειαστεί κατά κανόνα περισσότερες ώρες πτήσεις από κάποιον που πετάει κάθε εβδομάδα ή κάθε δεύτερη εβδομάδα. Όταν το αεροδρόμιο εκπαίδευσης διαθέτει στενό και κοντό διάδρομο θα δυσκολέψει τον μαθητή σε σχέση με έναν φαρδύ και μακρύ διάδρομο. Αλλά και η μεγάλη κυκλοφορία αεροδρομίου αποτελεί αρνητικό συντελεστή κόστους δυσκολεύοντας τον μαθητή. Ένα complex ή υψηλών επιδόσεων αεροπλάνο θα απαιτήσει από τον μαθητή μεγαλύτερο αριθμό ωρών για να εξοικειωθεί και με μεγαλύτερο ωριαίο κόστος. Τέλος στην Ελλάδα ευτυχώς ο καιρός δεν αποτελεί πρόβλημα αφού τις 300 και πλέον μέρες από  τις 365 είναι κατάλληλος για πτήση. Οι κανονισμοί της EASA απαιτούν 45 ώρες εκπαίδευσης και με ωριαίο κόστος 170 ευρώ (για ένα τετραθέσιο cessna 172) το κόστος της εκπαίδευσης αέρος είναι 7.650 ευρώ. Το κόστος των θεωρητικών μαθημάτων κυμαίνεται από 1000 έως 1300 ευρώ. Υπολογίστε 7 ευρώ παράβολα για κάθε θεωρητικό μάθημα δηλαδή 63 ευρώ. Η ιατρική αξιολόγηση κοστίζει 80 – 100 ευρώ (κάθε δύο χρόνια) και η εξέταση και έκδοση πτυχίου 100 ευρώ παράβολα και μιάμιση ώρα πτήσης (εξέταση αέρος). 

6. Με ποιο τρόπο γίνεται η αποπληρωμή της αεροπορικής μου εκπαίδευσης;

Στις περισσότερες σχολές χρειάζεται να καταβληθεί το κόστος θεωρητικής εκπαίδευσης ή αρχικά το 50% αυτού, για να εγγραφεί κάποιος καινούργιος μαθητής. Το υπόλοιπο 50% καταβάλλεται σε εύλογο χρονικό διάστημα. Το κόστος της πτητικής εκπαίδευσης πληρώνεται με την ώρα κάθε φορά που πετάει ο υποψήφιος πιλότος. Και εδώ υπάρχει η δυνατότητα αγοράς πακέτου ωρών συνήθως 10 – 20 ωρών με μικρότερο ωριαίο κόστος.

7.  Ποιο είναι το καλύτερο αεροπλάνο για να ξεκινήσω την εκπαίδευση μου;

Οι περισσότεροι μαθητές πιστεύουν ότι πρέπει να ξεκινήσουν την εκπαίδευση τους σε ένα 4θέσιο αεροπλάνο με εντυπωσιακά ραδιοβοηθήματα και glass cockpit. Και αυτό γιατί μόνο έτσι θα καταφέρουν να πετάξουν αργότερα μεγαλύτερα αεροπλάνα με προηγμένα ηλεκτρονικά.  Σκεφτείτε ότι σκοπός της εκπαίδευσης είναι να μάθετε να πετάτε. Τίποτα δεν είναι ποιο σημαντικό από το να μάθετε να πετάτε το αεροπλάνο σας και αυτό δεν απαιτεί προηγμένα ηλεκτρονικά αλλά μόνο βασικά όργανα πτήσης. Η νοοτροπία ότι χρειάζεται να γνωρίζω τον χειρισμό ηλεκτρονικών για να γίνω ασφαλής πιλότος αφενός δεν αποδεικνύεται αφετέρου ένα μεγάλο ποσοστό ατυχημάτων γενικής αεροπορίας παγκοσμίως, δείχνει την έλλειψη ικανότητας ελέγχου του αεροπλάνου. Δηλαδή γνώσεις χειρισμού. Επομένως ακόμη και ένα διθέσιο αεροπλάνο με βασικά αναλογικά όργανα είναι αρκετό για να γίνετε ασφαλείς πιλότοι.

8. Ποια είναι η μικρότερη ηλικία που μπορεί κάποιος να πάρει πτυχίο πιλότου;

Σύμφωνα με τους κανονισμούς η μικρότερη ηλικία για την απόκτηση πτυχίου χειριστή αεροσκαφών PPL είναι τα 17 έτη. Η εκπαίδευση μπορεί να αρχίσει και σε ηλικία 16 ετών που είναι και η μικρότερη ηλικία για να πετάξει ο υποψήφιος πιλότος πτήση SOLO (μόνος). 

9. Σε ποια μαθήματα θα εξεταστώ για να αποκτήσω πτυχίο χειριστή ιδιωτικών αεροπλάνων PPL; 

Τα μαθήματα που θα εξεταστεί ο υποψήφιος χειριστής ιδιωτικών αεροπλάνων είναι εννέα και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει δώσει αντίστοιχα ερωτηματολόγια για κάθε ένα από τα παρακάτω μαθήματα.

– Νομοθεσία (airlaw)

– Ανθρώπινες Δυνατότητες (Human Performance)

– Μετεωρολογία (Meterology)

– Επικοινωνίες (Communications)

– Αρχές Πτήσης (Principles Of Flight)

– Επιχειρησιακές Διαδικασίες (Operational Procedures)

– Σχεδιασμός και Επιδόσεις Πτήσης (Flight Performance and Planning)

– Γενικές Τεχνικές Γνώσεις (Aircraft General Knowledge)

– Ναυτιλία (Navigation)

10. Κάθε πότε ανανεώνεται το πτυχίο μου; 

Το πτυχίο χειριστή ιδιωτικών αεροπλάνων ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια. Ο πιλότος πρέπει να πετάξει 12 ώρες με 12 απογειώσεις και 12 προσγειώσεις τους τελευταίους 12 μήνες και 1 (μία) ώρα με εκπαιδευτή πτήσεων. Σε περίπτωση που δεν συμπληρωθούν οι παραπάνω ώρες τότε μπορεί να πετάξει 1 (μία) ώρα με εξεταστή πιστοποιημένο από την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας προκειμένου να ανανεώσει το πτυχίο του.

11. Αν αποφασίσω να γίνω επαγγελματίας πιλότος οι ώρες που έχω αναγνωρίζονται;

Όλες οι ώρες που πετάξατε για την απόκτηση πτυχίου χειριστή ιδιωτικών αεροπλάνων αλλά και σαν πτυχιούχοι μετράνε 100% για την απόκτηση ανώτερου πτυχίου αεροπλάνου.

www.cfivasilis.gr

Σχετικά Άρθρα