Εναέρια Μέσα Σωμάτων Ασφαλείας – Η αποστολή τους

Εναέρια Μέσα Σωμάτων Ασφαλείας – Η αποστολή τους

 width=

Η Υπηρεσία Εναερίων Μέσων της Ελληνικής Αστυνομίας, ιδρύθηκε το έτος 1995. Από το έτος 2016, μετονομάστηκε σε «Εναέρια Μέσα Σωμάτων Ασφαλείας» και λειτουργεί ως Aυτοτελής Kεντρική Υπηρεσία, επιπέδου Διεύθυνσης, υπαγόμενη απευθείας στο Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας, υπό την εποπτεία του Υπαρχηγού.

Έχει ως αποστολή, την από αέρος υποστήριξη και ενίσχυση του έργου της Ελληνικής Αστυνομίας και συγκεκριμένα την: α) από αέρος αστυνόμευση όλης της Ελλάδας, για θέματα πρόληψης και καταστολής της εγκληματικότητας, β) επιτήρηση – φύλαξη των εξωτερικών συνόρων για αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης, γ) διάσωση και έρευνα, δ) συμβολή στην αναζήτηση διωκόμενων προσώπων ή προσώπων που έχουν εξαφανισθεί, ε) συνοδεία ή και μεταφορά υψηλών προσώπων και στ) συμβολή στο έργο της εθνικής και πολιτικής άμυνας της Χώρας, καθώς και στο έργο των λοιπών Σωμάτων Ασφαλείας, σε σοβαρές και επείγουσες περιπτώσεις.

Η Υπηρεσία «Εναέρια Μέσα Σωμάτων Ασφαλείας», διαθέτει πέντε (5) ελικόπτερα, εκ των οποίων τα τρία (3) είναι τύπου BO-105 και τα άλλα δύο (2) τύπου EC-135, αμφότερα της εταιρείαςAIRBUS. Τα ελικόπτερα είναι εφοδιασμένα με σύγχρονο εξοπλισμό για υποστήριξη αστυνομικών επιχειρήσεων, όπως διόπτρες νυχτερινής όρασης, σύστημα καταρρίχησης Ειδικής Κατασταλτικής Αντιτρομοκρατικής Μονάδας (ΕΚΑΜ) και σύστημα λήψης – μετάδοσης εικόνας με δυνατότητα θερμικής απεικόνισης.

Το προσωπικό της Υπηρεσίας «Εναέρια Μέσα Σωμάτων Ασφαλείας», προέρχεται από το μόνιμο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, που επιλέγεται με αυστηρά κριτήρια και εκπαιδεύεται σε συνεχή βάση. Διακρίνεται στο ιπτάμενο προσωπικό, στο οποίο υπάγονται οι χειριστές και οι τεχνίτες των ελικοπτέρων και στο προσωπικό διοικητικής υποστήριξης.

 

Στην Υπηρεσία «Εναέρια Μέσα Σωμάτων Ασφαλείας», υπάγεται από το έτος 2019, ως υφιστάμενη Υπηρεσία, η Υπηρεσία μη Στελεχωμένων Αεροσκαφών (Υ.Μ.Σ.Α.) της Ελληνικής Αστυνομίας.

 width=

 width=

 width=

Υπηρεσία μη Στελεχωμένων Αεροσκαφών

Η Υπηρεσία μη Στελεχωμένων Αεροσκαφών της Ελληνικής Αστυνομίας, ιδρύθηκε το έτος 2017 και έπειτα από δύο έτη εντάχθηκε, ως αυτοτελές Τμήμα, στην Υπηρεσία «Εναέρια Μέσα Σωμάτων Ασφαλείας».

Έχει ως αποστολή, την από αέρος υποστήριξη με μη στελεχωμένα αεροσκάφη και ενίσχυση του έργου της Ελληνικής Αστυνομίας και συγκεκριμένα, την κατόπτευση των χώρων που υπάγονται στην τοπική αρμοδιότητα της Ελληνικής Αστυνομίας και τη διαβίβαση πληροφοριών στις επίγειες αστυνομικές δυνάμεις, σχετικά με την πρόληψη και καταστολή της εγκληματικότητας, την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης στις παραμεθόριες περιοχές, τον έλεγχο της τάξης και της τροχαίας κίνησης, την υποστήριξη των πυροσβεστικών επιχειρήσεων στην αντιμετώπιση πυρκαγιών, θεομηνιών, πλημμυρών, σεισμών ή σοβαρών ατυχημάτων και συμβάντων και τη σύμπραξη με Υπηρεσίες των λοιπών Σωμάτων Ασφαλείας ή άλλων δημόσιων ή ιδιωτικών φορέων σε σοβαρές και επείγουσες περιπτώσεις.

Η Υπηρεσία μη Στελεχωμένων Αεροσκαφών διαθέτει τα παρακάτω συστήματα μη στελεχωμένων αεροσκαφών:

  • Δύο (2) συστήματα σταθερής πτέρυγας Ισραηλινής κατασκευής (ThunderB –Spylite), αποτελούμενα από τρία αεροσκάφη και ένα σταθμό εδάφους, διαμορφωμένο σε όχημα τύπου VAN, έκαστο και τα οποία διαθέτουν σύστημα προώθησης με κινητήρα ηλεκτρονικού ψεκασμού καυσίμου αεροπορικού τύπου και ηλεκτρικό κινητήρα, αντίστοιχα, αυξάνοντας τη μέγιστη αυτονομία τους από 4 (Spylite) έως 24 ώρες (ThunderB).
  •  Εννέα (9) μη στελεχωμένα αεροσκάφη τύπου πολυκοπτέρου (< 25κιλών), με επιχειρησιακές δυνατότητες που υποστηρίζουν την πλειονότητα των αστυνομικών αποστολών τόσο σε αστικό περιβάλλον, όσο και σε απομακρυσμένες, ορεινές και δύσβατες περιοχές.

Τα εν λόγω μη στελεχωμένα αεροσκάφη φέρουν οπτικούς αισθητήρες τεχνολογίας αιχμής, για την υποστήριξη επιχειρήσεων,  τόσο κατά τη διάρκεια της ημέρας, όσο και κατά τις νυχτερινές ώρες (θερμική απεικόνιση).

Το προσωπικό της Υπηρεσίας μη Στελεχωμένων Αεροσκαφών, προέρχεται από το μόνιμο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, που επιλέγεται με αυστηρά κριτήρια και εκπαιδεύεται σε συνεχή βάση. Διακρίνεται σε χειριστές και τεχνικούς μη στελεχωμένων αεροσκαφών και σε προσωπικό διοικητικής υποστήριξης.

Πηγή: ΕΛ.ΑΣ

Σχετικά Άρθρα